شناسهٔ خبر: 68157542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چگونه از کودکان در برابر خورشید مراقبت کنیم؟

مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه‌های مراقبت از کودکان در برابر نور خورشید را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر فلوریا انفرادی امروز (۲۲ مرداد ماه) اظهار کرد: کودکان نسبت به بزرگسالان در برابر اشعه UV حساس‌ترند و نیاز به حفاظت ویژه دارند. آفتاب سوختگی در هر سنی، ولی به‌طور ویژه در دوران کودکی، خطر ابتلا به ملانوما، جدی‌ترین سرطان پوست، را افزایش می‌دهد. همچنین کودکان زمان بیشتری برای ابتلا به بیماری‌هایی با دوره کمون طولانی از قبیل سرطان، از دست دادن سال‌های بیشتری از عمر و تحمل رنج بیشتر را به‌دلیل اختلال در سلامتی دارند.

وی ادامه داد: کودکان معمولاً از اثرهای مضرUV  آگاه نیستند. این وظیفه والدین یا سرپرست آن‌هاست که از کودک خود در برابر آسیب‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت حفاظت کنند.

وی تاکید کرد: همیشه کودکان کمتر از یک سال را در سایه نگه دارید، هرگز اجازه ندهید نوزادان یا کودکان خردسال زیر خورشید بخوابند. کودکان خود را به بازی در سایه تشویق کنید، اطمینان حاصل کنید که کودکان شما هنگام بیرون رفتن از خانه، لباس‌های حفاظتی می‌پوشند، کودکان خود را به استفاده از کرم ضد آفتاب عادت دهید.

به گفته وی، لوسیون ضد آفتاب با حفاظت بالا را به فراوانی و حداقل هر دو ساعت یک بار استفاده کنید. به قسمت‌هایی از بدن که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارد، صورت، گردن، شانه‌ها، پشت، زانوها و بالای پاها، توجه ویژه داشته باشید. اجازه ندهید کودکان یا نوجوانان از دستگاه‌های برنزه‌کننده استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما