شناسهٔ خبر: 68157480 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۵ موکب توسط تنگستانی‌ها در مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شود - اکونی

اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: پنج موکب توسط تنگستانی‌ها در مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان تنگستان با اشاره به اینکه تعداد زیادی موکب در ۲ بخش مرکزی و دلوار از زائرین اباعبدالله حسین (ع) درسطح تنگستان پذیرایی می‌کنند اظهار کرد: پنج موکب از تنگستان در مسیر راه زائرین اربعین از نجف اشرف تا کربلای معلی جهت خدمات دهی به زوار حرم ابا عبدالله حسین (ع) مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد: از موکب داران شهرستان نهایت پشتیبانی جهت خدمات دهی بیشتر به زائرین اباعبدالله حسین علیه السلام در سطح شهرستان صورت خواهد گرفت.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: موضوع مهمی که باید به آن توجه داشت دهه آخر ماه صفر است همان گونه که امام رحمت الله علیه بیان فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشت این است که ماهیت محرم و صفر در واقع تربیت نیروی انسانی و اجرای شعائر دین مبین اسلام و فرهنگ انبیا و اهل بیت است.

وی ادامه داد: از ابتدای محرم تا انتهای صفر در سطح تنگستان کارهای بسیار خوبی توسط گروه‌های مردمی در این دو ماهه اجرا و پشتیبانی می‌شود.

لطفی افزود: نیاز است در دهه آخر صفر نیز برنامه‌ها با محوریت روحانیت، علما و مداحان، همراهان امر برگزاری امور فرهنگی و بانیان حسینیه‌ها و تکایا در سطح شهرستان به خوبی انجام شود.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم برنامه دهه آخر صفر هیأت‌ها در حرم رضوی برای اجرای با کیفیت هیأت اعزامی شهرستان پشتیبانی لازم صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: برای اجرای برنامه اعزام هیأت نمایندگی شهرستان در حرم رضوی از همه هیأت هادر سطح شهر اهرم دعوت تا نسبت به معرفی افرادی که مهارت بیشتری در اجرای مراسم دارند اعزام شوند.

لطفی با اشاره به نام گذاری روز قرآنی استان به نام معتقد اهرم است ادامه داد: با توجه به اینکه آیت الله معتقد اهرمی متعلق به شهر اهرم است باید تلاش شود این روز در شهر اهرم برگزار شود.

برچسب‌ها:

نظر شما