شناسهٔ خبر: 68156406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۲۰ فرزند شهید و جانباز در لرستان بیکار هستند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۶۲۰ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد بیکار در لرستان وجود دارد که با توجه به سهمیه بنیاد و آزمون استخدامی تا پایان سال آینده مشغول به کار خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام هبت‌اله هاشمی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۱ هزار پرونده در بنیاد شهید تعیین تکلیف نشده بود اما اکنون به تمامی رسیدگی همچنین مشکلات معیشت جانبازان برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته حدود ۲۰ هزار دیدار چهره به چهره و ملاقات با مردم صورت گرفت افزود: ۹۴ درصد مجموع وام های اشتغال در سال گذشته جذب و یک هزار و ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌ اند که تا پایان سال پرداخت و هیچ متقاضی در صف انتظار نخواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه طی ۲۴ ماه گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ سند افتخار خانواده های شهید ثبت شده است یادآور شد: خانه ایثار لرستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار ایثارگران خواهد بود.

هاشمی اظهار کرد: از ۶ هزار و ۵۵۹ مقبره شهید استان تنها ساماندهی حدود ۴۰۰ مقبره باقی‌مانده که در کوتاه ترین زمان انجام می‌شود.

وی گفت: یادواره شهدای غریب و شهدای خلبان در لرستان برای نخستین بار برگزار و بزودی یادواره شهدای زز و ماهرو الیگودرز و میان کوه پلدختر برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اضافه کرد: ۶۲۰ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد بیکار در لرستان وجود دارد که باتوجه به سهمیه بنیاد و آزمون استخدامی تا پایان سال آینده مشغول به کار خواهند شد.

هاشمی بر ایجاد خلاقیت و نوآوری در برگزاری برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی و بخش های تربیتی استفاده کرد.

استان لرستان در مجموع ۶ هزار و ۵۵۹ شهید را در دوران رژیم ستمشاهی ، دفاع مقدس و پس از آن تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این تعداد سهم خرم آباد ۲ هزار و سه ، بروجرد یک هزار و ۵۰۰ ، دورود ۶۱۹ ، الیگودرز ۵۸۹ ، ازنا ۴۰۶ ، کوهدشت ۵۰۷ ، الشتر ۳۸۶ ، دلفان ۲۴۹ ، پلدختر ۳۳۹ و رومشکان ۵۷ شهید است.

همچنین مردمان این دیار با تقدیم ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز که شامل ۱۱ هزار و ۷۲۴ جانباز تا ۲۴ درصد، پنج هزار و ۷۵۷ جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد، ۶۷۲ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۹۴ جانباز ۷۰ درصد به بالا، در مجموع ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز، ۹۰۰ آزاده، ۱۲۳ هزار و ۵۰۲ رزمنده و ۱۸۷ شهید جاویدالاثر به خوبی دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده است.

لرستان دارای ۷۴ خانواده دارای ۲ شهید، ۹ خانواده دارای سه شهید، سه خانواده دارای چهار شهید است.

نظر شما