شناسهٔ خبر: 68156293 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حمله نیروهای «قسد» به مقرهای ارتش سوریه در دیرالزور

زینب غلامی

در سایه تنش‌هایی که منطقه شاهد آن است، آمریکا گروه‌های تحت کنترل خود را در سوریه به ایجاد جبهه‌هایی برای خدمت به منافع واشنگتن و تلاش برای کارشکنی در روابط ترکیه و سوریه وادار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) صبح امروز دوشنبه پایگاه‌ها و مراکز وابسته به ارتش سوریه در حومه شرقی دیرالزور را با خمپاره و توپخانه هدف قرار دادند.

نیروهای مسلح قسد روستاها و شهرک‌های «صبیخان»، «البولیل» و «موحسن» را با خمپاره و توپخانه و شهرک «بقرص» را با پهپاد هدف قرار دادند.

همچنین تک تیراندازهای قسد غیرنظامیان را هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن تعدادی از آن‌ها شد.

روز یکشنبه در حمله پهپادی به خودروی نیروهای پشتیبانی ارتش سوریه در شهر البوکمال در حومه شرقی دیرالزور ۶ نفر شهید و ۱۱ تن زخمی شدند.

این حملات قسد همراه با محاصره شهرهای حسکه و قامشلی به دنبال تنش‌ها بین این نیروها و نیروهای عشایر در دیر الزور است.

منابع شبکه المیادین اعلام کردند نیروهای قسد از طریق محاصره شهرهای حسکه و قامشلی که تحت کنترل دولت است برای استفاده از آن به عنوان اهرم فشاری برای ممانعت از حملات عشایر و فشار برای کارشکنی در روابط سوریه و ترکیه استفاده می‌کنند.

این منابع تاکید کردند آمریکا پشت اقدامات قسد با هدف تحقق دستاوردهای سیاسی و میدانی است.

نیروهای قسد از چهارشنبه گذشته شهرهای حسکه و قامشلی را محاصره کرده و مانع ورود مواد غذایی، آب و دارو به آن شده‌اند. همچنین مانع ورود و خروج غیرنظامیان از این منطقه می‌شوند. بعد از حمله گسترده نیروهای عشایر به مقرهای قسد در حومه شرقی و غربی دیرالزور این نیروها این مناطق را محاصره کردند.

انتهای پیام

نظر شما