شناسهٔ خبر: 68155298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول:

راهداری و حمل و نقل دزفول با کمبود ماشین آلات و نیروی انسانی مواجه است

دزفول-ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دزفول گفت: ماشین آلات و نیروی انسانی برای ارایه خدمات در این حوزه با وجود وسعت بالا بسیار ناچیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدمهدی شریف روز دوشنبه در نشست خبری در اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول بیان کرد: یکهزار و ۱۳۲ کیلومتر انواع راه روستایی درجه یک در دزفول وجود دارد که با وجود وسعت کار و طی مسیر ۱۳ ساعته از ابتدا تا انتهای حوزه استحفاظی، اعتبار زیادی برای این حوزه اختصاص داده نمی‌شود.

وی افزود: تعریض و روکش آسفالت معابر برعهده اداره راه وشهرسازی است و بعد از تحویل وظیفه نگهداری و مرمت جاده‌ها برعهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است البته برای حل مشکلات مردمی اقداماتی چون روکش آسفالت و خط کشی نیز انجام می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دزفول با بیان اینکه این اداره با داشتن حدود ۲۰ نیروی انسانی برای پوشش چنین وسعتی با مشکل مواجه است، گفت: طی سال‌های گذشته فقط یک دستگاه گریدر به این حوزه اختصاص یافته و ماشین آلات راهداری اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه تنها لودر راهداری نیز سال‌ها قبل به صورت کامل بازسازی شده است، افزود: تعدادی ماشین آلات برای استان خوزستان خریداری شده است که امیدواریم تعدادی از آنها به دزفول تعلق گیرد.

شریف بیان کرد: ۲ کمپرسی در حال حاضر در این حوزه فعال بوده و یک کمپرسی نیز اسقاطی است.

سرقت علایم رانندگی و گاردریل یکی از معضلات راهداری دزفول است

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول با اشاره به سرقت‌های مکرر جاده‌ای اظهارکرد: این سرقت‌ها علاوه بر تحمیل ضرر مالی به دولت، سطح ایمنی جاده را کاهش می‌دهد و منجر به تصادف و مرگ و میر می‌شود از این رو پیگیری قضایی در این زمینه ضروری است.
وی به سرقت گاردریل‌ جاده‌های سردشت و شهیون نیز اشاره کرد و افزود: سرقت گاردریل مشکلات زیادی در این جاده‌ها ایجاد کرده است لذا برای جلوگیری از این سرقت‌ها از علائم کامپوزیتی استفاده می‌شود که عملا سودی برای سارقان ندارد.

شریف بر ضرورت نگهداری از گاردریل‌ها تاکید کرد و گفت: تامین دوباره گاردریل هزینه‌های زیادی بر دوش متولیان گذاشته است.

وی به وجود حدود سه هزار انواع دستگاه کامیون و کشنده، چهار هزار راننده، ۲۵ شرکت حمل و نقل بار و هشت شرکت حمل ونقل مسافر در دزفول اشاره و بیان کرد: دزفول در حوزه حمل و نقل جزو شهرستان‌های درجه یک استان و کشور است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول با اشاره به اشتغال مستقیم حدود ۳۰۰ نفر در شرکت‌های حمل ونقل دزفول این شهرستان اظهارکرد: گرانی اتوبوس باعث شده تردد این خودروها برای حمل مسافر مقرون به صرفه نباشد به طوریکه در حال حاضر فقط سرویس‌هایی به سمت تهران، کرج، اصفهان و شیراز فعال است و اتوبوس‌های مسیر دزفول به اهواز غیرفعال است.

وی درخصوص تردد زایران اربعین حسینی نیز گفت: تردد مینی‌بوس در مرز چذابه ممنوع است زیرا درصورت تصادف تلفات زیادی به همراه دارد؛ باتوجه به اینکه جاده اهواز به سوسنگرد امنیت بیشتری دارد قرار است تردد از این مسیر انجام شود که شرکت‌های مسافربری باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

پیگیری برای احداث پایانه حمل و نقل دزفول در حال انجام است

شریف با بیان اینکه احداث پایانه حمل و نقل کالا با مشکل زمین همراه بود که اکنون سند آن صادر شده است، اظهارکرد: این زمین در حال حاضر معارض دارد که در حال رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: زمین موردنظر برای احداث پایانه حمل و نقل دزفول با ۱۰ هکتار وسعت در بلوار دانش واقع شده است و با احداث آن برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول به مشکلات کامیون، تریلر و کشنده‌های دزفول از جمله پارکینگ و مزاحمت‌هایی که در سطح شهر ایجاد می‌شود، اشاره و تاکید کرد: حدود سه هزار کامیون در سطح شهر دزفول وجود دارد که مشکلات زیادی برای پارک آنها در نقاط مختلف وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری‌های بیشتر شاهد تامین اعتبار و احداث این پایانه باشیم.

شریف به وجود چاله در جاده‌های مختلف این شهرستان اشاره و اظهارکرد: شکایت‌های زیادی در جاده آوج به سیاه منصور وجود دارد که از طریق فرمانداری و نماینده دزفول در حال پیگیری است.
وی افزود: سهمیه آسفالت گرم بسیار ناچیز است ضمن اینکه ادوات و غلتک نیز نیاز است که امیدواریم با اختصاص سهمیه بیشتر چاله‌های جاده‌ها را بهسازی کنیم.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول گفت: میزان تصادفات جاده‌ای به علت ورود گردشگران در آخر هفته بیشتر می‌شود که با وجود نیروهای کم و وسعت زیاد امکان رسیدگی به تصادفات نیست.
وی با بیان اینکه وجود چاله‌ها در زمستان بیشتر است، افزود: شانه راه و وجود مغازه و باغ در حریم راه نیز که با شست و شو همراه است مشکلاتی برای جاده‌ها ایجاد کرده است.

شریف درخصوص وضعیت ورودی شهرها نیز اظهارکرد: سال‌های گذشته طی نامه‌نگاری شهرداری به اداره راهداری، حریم جاده‌های ورودی‌های شهر دزفول به شهرداری مطرح شد که این موضوع در سال ۹۲ با حضور فرماندار، دادستان و شهرداری بررسی و ورودی‌های شهر به شهرداری سپرده شد.
وی به مشکلات ایجاد شده در پی این مصوبه اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین مشکل مربوط به جاده محمد ابن جعفر است که با ساخت و سازهایی همراه بوده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول گفت: پیگیری‌های زیادی در این خصوص انجام و دوباره ورودی‌های شهر با دستور دادستانی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سپرده شد.

وی افزود: حریم راه از نظر اداره حمل و نقل ۵۲.۵ متر و از نظر شهرداری ۲۲.۵ متر است که این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده و ساخت و سازهایی که در سالهای قبل با مجوز شهرداری انجام شده باید تخریب و حریم راه رعایت شود.
شریف تاکید کرد: این موضوع باید تعیین تکلیف شود تا مردم از سردرگمی بیرون آیند؛ باید مصوبه‌ای صادر و دستور تخریب ساخت و سازهایی که در حریم جاده انجام شده صادر شود این درحالی است که مبالغی نیز برای ساخت و سازهایی که انجام شده به شهرداری دزفول داده شده است.

وی با اشاره به مشکلات جاده پل گاومیش آباد، سیاه منصور، سردشت و محمد ابن جعفر افزود: ساخت و سازهای انجام شده در جاده سوارغیب نیز بدون مجوز انجام شده بود که توسط راهداری و جهاد کشاورزی تخریب شدند.

هیچ مجوزی برای حفظ ایمنی جاده برای احداث دکه داده نمی‌شود

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول با بیان اینکه شهروندان برای هرگونه ساخت و ساز باید استعلام بگیرند تا دچار ضررو زیان نشوند، گفت: هیچ مجوزی به منظور حفظ ایمنی، برای احداث دکه در حریم جاده داده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه تعریض و روکش آسفالت جاده‌های روستایی بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، افزود: جاده ابولحسن سردشت و گردنه نخودکار خرابی زیادی دارد که به علت نبود اعتبار امکان مرمت آنها نیست و امیدواریم با پیگیری نماینده اعتبار لازم اختصاص داده شود.

شریف خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱.۵ کیلومتر از جاده روستایی بنوار شامی و یک کیلومتر از جاده روستای خیبر با اعتبارات نفتی بهسازی شد.

سه مجتمع رفاهی بین جاده‌ای در دزفول فعال است

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول گفت: سه مجتمع رفاهی بین جاده‌ای در دزفول وجود دارد که ۲ مجتمع از این تعداد فعال است و یک مجتمع در جاده شوشتر در حال احداث است.

وی افزود: محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و هر فرد متقاضی دارای زمین می‌تواند نسبت به احداث چنین مجموعه‌هایی اقدام کند.

پیگیری برای تامین گازوییل یورو برای کامیون‌های دزفول در حال انجام است

شریف گفت: پیگیری برای تامین گازوییل ویژه کامیون‌های دزفول در حال انجام است که امیداریم محقق شود؛ در حال حاضر چهار پمپ گازوییل در سطح شهر فعال است که باید ۲ پایگاه دیگر راه‌اندازی شود.

وی افزود: دزفول مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین ندارد و با وجود ۱۲ سال پیگیری، افراد باید به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول گفت: زمینی با پیگیری‌های انجام شده برای احداث مرکز معاینه فنی این خودروها حوالی روستای حسین کلولی در نظر گرفته شده است.

نظر شما