شناسهٔ خبر: 68154103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان :

اعتبارات پژوهشی وزارت ورزش و جوانان رشد ۴۰ درصدی دارد

زنجان - ایرنا - رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: با وجود محدودیت‌های فراوان، تعداد پژوهش‌های این وزارتخانه طی سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن رشد ۴۰ درصدی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزار ش خبرنگار ایرنا، امیرحسین واعظی روز دوشنبه در شورای پژوهشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: میزان اعتبارات پژوهشی وزارتخانه نیز در این مدت رشد ۱۰۰ درصدی داشته به طوری که حدود ۹۰ میلیارد ریال در سطح ادارات کل و در سامانه مربوطه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه حوزه پژوهش اداره کل ورزش و جوانان، زنجان نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت‌های محسوسی داشته است، اظهار داشت: ادغام مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان اقدامی مهم و تاثیرگذار بوده است.

این مسوول با اشاره به اینکه اولین کار انجام گرفته در این خصوص تدوین آئین نامه شورای مطالعات و پژوهش در سطح وزارتخانه بود، ادامه داد: بر این اساس نظام نامه مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارتخانه تغییر یافت که یکی از پیوست های آن، نظام نامه شورای پژوهشی ادارات کل است.

واعظی، با بیان اینکه اصل و هدف بر تمرکز زدایی بوده است، خاطرنشان کرد: نظام نامه، فعالیت های پژوهشی ادارات کل استان ها را تسهیل می کند و در این میان تعیین اولویت های پیشنهادی ادارات کل استان ها در مرکز مطالعاتی توسط کمیسیون ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: فعالیت پژوهشی ادارات کل استان ها نیز هم به صورت روندی و هم سالیانه مورد ارزیابی قرار و به آن نمره تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به طور قطع پژوهش ها بدون پشتوانه حمایتی امکان پذیر نیست، گفت: پژوهش پیشران تمامی فعالیت ها محسوب می شود و وقتی پیوست پژوهشی بدون مطالعات باشد، فعالیت ها ابتر می ماند.

واعظی با اشاره اینکه پیش از این توازن بین ورزش و جوانان برقرار نبود افزود: با تلاش های صورت گرفته اکنون بین این ۲ حوزه توازن برقرار شده و دغدغه اصلی، اولویت بندی پژوهشی در ادارات کل است که مشکلات بحث اجرا و عملیاتی باید حل شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از گذشته به سمت کاربردی شدن پژوهش ها حرکت کرده ایم، تصریح کرد: قوت کار پژوهش این است که بتوان کار انجام گرفته را به گزارش تبدیل کرد و در اختیار مدیران کل و با حوزه های تخصصی قرار داد تا بهره برداری لازم صورت گیرد.

این مسوول با بیان اینکه با کارهای انجام شده، بانک اطلاعاتی پژوهشی ملی و استانی ایجاد شده است، گفت: خلاصه نتایج پژوهش های انجام گرفته در سامانه مرکز مطالعات قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه جذب بودجه در ۲ سال اخیر دوره تحولی دولت به ویژه یک درصد با مشکلاتی مواجه بود، اظهار کرد: بودجه های ملی باید برای سر فصل حوزه پژوهش صرف شود.

این مسوول یادآور شد: یک درصد اعتبارات استانی در اختیار استانداری ها قرار گرفته است که خود مشکلاتی را در پی دارد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه رشد پژوهش ها همچنین اعتبارات به واسطه حمایت ها به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه تلاش دارد سالانه و به صورت برنامه ریزی شده همایش های ملی را برگزار کند که محل ارائه یافته های حوزه پژوهشی است.

نظر شما