شناسهٔ خبر: 68154026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان مطرح کرد

لزوم همکاری نیکوکاران برای ساخت مدارس طیف اوتیسم در خوزستان

دلال آلبوشهبازی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بر لزوم همکاری نیکوکاران برای ساخت مدارس طیف اوتیسم در استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

علی ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۲۷۱ دانش‌آموز با اختلال طیف اوتیسم در مدارس خوزستان در حال تحصیل بودند و فعلا امسال ۴۰ دانش‌آموز دیگر به این جمعیت افزوده شده‌اند؛ البته ارزیابی‌ها در قالب طرح سنجش سلامت ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تعداد بیشتری شناسایی شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی باید سنجش شوند، در این مسیر دانش‌آموزان دچار طیف اوتیسم نیز شناسایی می‌شوند. با توجه به افزایش آمار دانش‌آموزان طیف اوتیسم، در حال توسعه مدارس اوتیسم یا افزایش تعداد کلاس‌های این دانش‌آموزان در مدارس استثنایی هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: در مجموع آمار دانش‌آموزان طیف اوتیسم در خوزستان رو به افزایش است و نگرانی از این مساله وجود دارد. انتظار می‌رود نوسازی مدارس و خیرین در خصوص مدرسه‌سازی برای اوتیسم به ویژه در اهواز، ماهشهر، دزفول و ایذه کمک کنند زیرا در این شهرها به مدرسه نیاز داریم.

ممبینی با اشاره به فعالیت سه مدرسه اوتیسم در اهواز و چند کلاس در مدارس استثنایی دیگر شهرها بیان کرد: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی موجب شده‌ در برخی مناطق استان خوزستان نتوانیم همه این بچه‌ها را پوشش دهیم.

انتهای پیام

نظر شما