شناسهٔ خبر: 68153992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشدید درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین

تهران-ایرنا- منابع خبری روسی از حملات گسترده پهپادی اوکراین و سرنگونی و انهدام آنها توسط سامانه پدافندی روسیه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از منابع خبری روسی، در ۲۴ ساعت گذشته پیشروی روسیه در خاک اوکراین و حملات علیه نظامیان اوکراینی تشدید شده است. اوکراین نیز در مقابل با حملات گسترده پهپادی تلاش می کند تا این خسارات را جبران کند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح ارتش اوکراین ۴۰ بار به منطقه پر جمعیت بلگورود حمله کردند. در نتیجه این حملات ۷ غیرنظامی مجروح شدند. قطعی برق در این منطقه نیز از پیامدهای این حملات است.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود در کانال تلگرامی خود نوشت: به دلیل فعالیت نیروهای مسلح اوکراین، ساکنان منطقه "کراسنویارژسکی" در بلگورود در حال تخلیه این منطقه هستند و به ساختمان های امن تری نقل مکان می کنند.

سامانه پدافندی روسیه نیز تنها در شبانه روز گذشته موفق شده ۱۸ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کند.

گزارش ها حاکی از آن است که گارد ملی روسیه و وزارت شرایط اضطراری این کشور برای تقویت نظامی خود قرار داد تامین بیش از ۲۰۰ پهپاد "Supercam x۴ " را امضا کردند. این پهپادها قابلیت جستجو و تشخیص انواع اجسام ساکن و متحرک را دارند و می توانند شرایط اضطراری را کنترل کنند.موتور آن ها به گونه ای تعبیه شده اند که می توانند تا ۴۰ دقیقه بی وقفه در هرگونه شرایط آب و هوایی روشن بماند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
وی سه روز پس از آن و در تاریخ پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنج اسفند ۱۴۰۰) یک عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

نظر شما