شناسهٔ خبر: 68153991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۳۲۴ هزار نفر در خراسان‌شمالی خدمات بهداشتی دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پایگاه ها سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی استان در سه ماهه نخست امسال به ۳۲۴ هزار و ۱۵۰ نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارایه دادند.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدرضا اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پایگاه سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی در این مدت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خدمت به جامعه هدف ارایه کردند.

وی افزود: این خدمات در بخش پیشگیری فشار خون بالا، سکته های قلبی و مغزی، تشخیص زودهنگام سرطان پستان، ارزیابی های جسمی و روانی، مراقبت های پیش از بارداری، مراقبت های دوران بارداری و مراقبت های مرتبط با نوزادان، کودکان و نوجوانان است.

اکبری ادامه داد: ۳۷ هزار و ۳۵۴ خدمت نیز در قالب آموزش و مشاوره فرزندآوری و باروری سالم در این بازه زمانی ارائه شده است.

بهره‌مندی بیماران هپاتیت از خدمات رایگان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هپاتیت به صورت فعال در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری بیماریابی می‌شود و بیماران در این مراکز از خدمات رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: تست اولیه در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری انجام و در صورت مثبت شدن، نمونه خون فرد برای تایید تشخیص به آزمایشگاه مرجع استان ارسال می شود.

اکبری خاطرنشان کرد: خدمات ویزیت و مشاوره به بیماران و خانواده های آنها، آموزش و اطلاع رسانی، واکسن هپاتیت B به اعضای خانواده های دارای بیمار مثبت که هنوز مبتلا به بیماری هپاتیت نشده اند، آزمایش تشخیصی و درمان برای بیماران مبتلا یا مشکوک به هپاتیت نوع C، ویزیت و مشاوره توسط پزشک رایگان انجام می شود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما