شناسهٔ خبر: 68153546 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

۷۰ هزار بازنشسته به مشهد مقدس اعزام می‌شوند

تهران- ایرنا- مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال با همکاری کانون‌های بازنشستگی، ۷۰ هزار نفر از بازنشستگان در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در آیین بدرقه نخستین گروه اعزامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به مشهد مقدس در ایستگاه راه‌آهن تهران اظهار داشت: سفرهای زیارتی بازنشستگان و اعزام این زائران به مشهد الرضا (ع) کار بسیار خوبی است که این سازمان طی سال‌های گذشته آغاز کرده که البته مدتی به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا متوقف شده بود اما از سال ۱۴۰۱ در قالب طرح کرامت رضوی بار دیگر آغاز شد.

وی افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سازمان تأمین‌اجتماعی توانست در مجموع بیش از ۷۵ هزار نفر از بازنشستگان را به این سفر معنوی اعزام کند. این سفرها از آغاز، یعنی از حمل‌ونقل تا اسکان در هتل‌های مناسبی که در شهر مشهد برای اسکان زائران در نظر گرفته شده، کاملاً رایگان است.

موسوی اظهار داشت: سال قبل حدود ۲۸ هزار نفر از بازنشستگان و در سال قبل از آن بالغ بر ۵۰ هزار نفر به این سفر معنوی اعزام شدند.

وی افزود: این سفر مختص بازنشستگان و مستمری‌بگیران تهران نیست و بازنشستگان همه استان‌ها در قالب سهمیه ابلاغی به استان‌ها به این سفر اعزام می‌شوند. چون در برخی استان‌ها امکان حمل‌ونقل ریلی وجود ندارد، در سال جاری برنامه‌ریزی حمل‌ونقل زائران به استان‌ها واگذار شده تا بتوان تعدادی بیشتر از بازنشستگان را برای اعزام به این سفر معنوی هماهنگ کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: از مدیران استانی این سازمان درخواست شده تا با همکاری کانون‌ها و نمایندگان بازنشستگان، سهمیه‌ای را که به هر استان تعلق گرفته، جذب کنند تا بتوانیم امسال همه ۷۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده را به صورت کامل انجام دهیم.

موسوی همچنین در خصوص ثبت‌نام مرحله دوم اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال جاری گفت: امروز جلسه‌ای با بازنشستگان و کانون عالی بازنشستگان داشتیم و مقرر شد بعد از اعلام آمادگی آنها بتوانیم طی چند روز آینده، ثبت‌نام مرحله دوم این تسهیلات را آغاز کنیم.

وی یادآورشد: در ماه گذشته حداقل ۴۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد و تلاش داریم تعداد این تسهیلات در ماه جاری بیش از این تعداد باشد تا به هدفگذاری انجام شده برای سال جاری برسیم. مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی هم که در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان بود، امسال افزایش پیدا کرده و به رقم ۳۰ میلیون تومان رسیده است

در این مراسم همچنین احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های این سازمان و نیز علی‌اصغر بیات و محمد اسدی از اعضای هیات‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه های رفاهی سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان، از همکاری شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا و شرکت رفاه‌گستر تأمین‌اجتماعی در اجرای طرح کرامت رضوی قدردانی کردند.

نظر شما