شناسهٔ خبر: 68153313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 مدیریت درمان و امداد و نجات کاظمین به خراسان‌ جنوبی سپرده شد

بیرجند- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: با راه‌اندازی ۲ درمانگاه و اعزام ۱٠٠ نیروی داوطلب هلال احمر از استان برای دومین سال متوالی، مدیریت درمان و امداد و نجات شهر کاظمین به خراسان جنوبی سپرده شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز دوشنبه دراین باره اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امسال نیز توفیق راه‌اندازی ۲ درمانگاه در شهر کاظمین عراق در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی را دارد.

وی افزود: ۲ درمانگاه با تامین دارو توسط مرکز پزشکی و حج زیارت جمعیت هلال احمر ویژه ایام اربعین در کاظمین راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: مدیریت این درمانگاه‌ها با جمعیت هلال‌ احمر خراسان جنوبی و تامین تجهیزات تخصصی و پشتیبانی و همچنین نیروهای درمانگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و مرکز پزشکی و حج زیارت جمعیت هلال احمر است.

کاوسی بیان کرد: امسال برای نخستین بار در بیمارستان کاظمیه نیز متخصصین ایرانی برای خدمت به مردم در کنار کادر بیمارستان مستقر خواهند شد که تامین آن از طریق خراسان جنوبی انجام شده است.

وی از فعالیت ۱٠٠ نیروی داوطلب هلال‌احمر در این درمانگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: این نیروها شامل کادر درمان و پزشکی و تیم پشتیبان و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ستاد جمعیت هلال احمر استان هستند.

کاوسی همچنین از اعزام ۱۱ پزشک متخصص (داخلی، طب اورژانس، قلب، اطفال، عفونی)، ۱٠ پزشک عمومی، ۲۲ پرستار، ۶ نفر فوریت پزشکی، ۱۲ تکنسین دارویی، سه نفر بهداشت، هشت نفر خدمات و چهار نفر تدارکات پزشکی برای ارائه خدمات در درمانگاه‌های مذکور خبر داد.

وی با اشاره به تجهیزات امدادی ارسال شده به این درمانگاه‌ها، گفت: سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس دو کابین و یک دستگاه تریلی از جمله تجهیزات ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی همچنین از راه‌اندازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات این جمعیت در شهر کاظمین برای ارائه هر چه بهتر خدمات امدادی خبر داد.

کاوسی با اشاره به اینکه نیروها و تجهیزات موردنیاز از ۱۵ مرداد به شهر کاظمین اعزام شده‌اند و ۱۰ شهریور ۱۴٠۳ به استان باز می‌گردند یادآور شد: هلال احمر خراسان جنوبی سال گذشته به ۱۱۲ هزار زائر حسینی خدمات درمانی و امدادی ارائه داده است.

نظر شما