شناسهٔ خبر: 68153251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه هرمزگان توضیح داد:

نقش ساختمان‌های بلند بندرعباس در ایجاد نقطه کور سیگنال‌دهی/ نصب دکل جدید در داروپخش برای تقویت پوشش‌دهی است

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه هرمزگان نسبت به گلایه مردمی منتشر شده صبح ساحل مبنی بر «آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در بندرعباس»، پاسخ داد و گفت: ایجاد زیرساخت جدید از طریق رومینگ بین اپراتورها و احداث سایت های جدید موبایل در شهر بندرعباس در دستور کار است‌. وی نسبت به احداث ساختمان‌های بلند که نقطه کور آنتن دهی ایجاد می کنند انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، «محسن دیانت»، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه هرمزگان درباره گلایه مردم از آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه در نقاط مختلف بندرعباس به خبرنگار صبح ساحل گفت :« مخابرات هرمزگان، همواره به دنبال افزایش کیفیت اینترنت برای مردم است. این شرکت حتی در برخی نقاط نیز با ایجاد زیرساخت رومینگ بین اپراتورها و استفاده از دکل‌های اپراتورهای دیگر، همواره شبکه پایداری را در سطح شهر بندرعباس ایجاد کرده است از جمله این موارد محدوده پاساژ نیلی و ستارخ جنوب است. وی در خصوص نصب یک دکل جدید در محدوده داروپخش توضیح داد: نصب دکل جدید در داروپخش به جهت تقویت و افزایش سطح پوشش انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: «در حال حاضر فیبر نوری ۴ هزار کیلومتری بین‌شهری را داریم که 53شهر در ارتباط هستند و 928 سایت در این زمینه برقرار است که مشکلاتی مانند بارندگی‌ها و قطعی برق نیز پشتیبانی و نگهداری آن را سخت می‌کنند؛ اما مخابرات هرمزگان همواره سعی کرده در اولین فرصت مشکلات‌را رفع کند و در نگهداری شبکه تمام تلاش خود را بکار بگیرد».

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه هرمزگان یکی از اقدامات مفید سال گذشته را افزایش تکنولوژی ۴۳۰ سایت از ۳ جی به ۴ جی و غیره اعلام کرد و گفت:« این تغییر در برخی نقاط سرعت اینترنت را افزایش داده است».

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی از کاربران به خصوص ساکنین مرکز شهر با مشکل آنتن دهی موبایل در خانه‌هایشان مواجه هستند گفت:« در ابتدا شاید تصور کنید که این موضوع به ضعف دکل‌های مخابراتی و یا دور بودن از دکل ربط داشته باشد؛ اما این موضوع در اکثر مواقع به عملکرد ضعیف یا فاصله دکل‌های مخابراتی مربوط نمی‌شود؛ زیرا در اکثر مواقع دکل‌های موبایل در نزدیکی خانه افراد قرار دارد و همچنان مردم با مشکل ضعف آنتن مواجه هستند».

دیانت تشریح کرد:« بلندی برخی ساختمان‌ها باعث ایجاد نقطه کور در اطراف برخی خانه ها شده و کاهش سرعت را برایشان در پیش داشته که امیدواریم با احداث سایت های جدید و استفاده از رومینگ سازی، مشکل این عزیزان بر طرف شود».

وی ادامه داد:« پروژه توسعه فیبر نوری (FTTH)یا همان فیبر درب منزل مخابرات منطقه برای مشتریان استان به سرعت درحال انجام است و در حال حاضر بیش از 10هزار مشترک به فیبر نوری مخابرات متصل هستند».

این مقام مسئول اضافه کرد:« پروژه نجما {نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات} در بندرعباس و شهرستان‌ها در حال انجام است ودر این پروژه 43هزار مشترک به فیبر نوری متصل می شوند».

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه هرمزگان در پایان گفت:« مردم می‌توانند با شماره تلفن 2021 با روابط عمومی و ارتباطات منطقه، ارتباط برقرار کنند».

نظر شما