شناسهٔ خبر: 68153185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موکب کتابخوانی در مرز باشماق مریوان آغاز به کار کرد

سنندج- ایرنا- موکب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد فضایی شاد و معنوی میان زائران از روز دوشنبه فعالیت خود را در مرز باشماق مریوان آغاز کرد

صاحب‌خبر -

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان روز دوشنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار موکب کتابخوانی در مریوان راه‌اندازی شد و امسال نیز با برنامه‌های متنوع‌تر در مرز باشماق حضور داریم و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در قالب این موکب عضویت رایگان زائران در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور است.

معصومه حسنی خونسار افزود: همچنین در این موکب، مسابقات متنوعی از جمله مسابقات کتابخوانی با محوریت محرم و سفر، روایت‌نویسی و خاطره‌نویسی برای نوجوانان، شعرخوانی، قصه‌گویی و کارگاه‌های هنری برای کودکان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بزرگ رضوی نیز در این موکب برگزار خواهد شد، گفت: در این موکب، کودکان می‌توانند به کتابخوانی و قصه‌گویی بپردازند و با پویش "پدر مهربان" عکس یادگاری بگیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، پرده‌خوانی و نقالی با موضوع واقعه عاشورا، ساخت کار دستی‌های محرمی توسط کودکان، برگزاری جلسات شعرخوانی و مداحی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب و توزیع بسته‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های موکب کتابخوانی مستقر در مرز باشماق اعلام کرد.

نظر شما