شناسهٔ خبر: 68153162 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی ایران در راه‌ اندازی سایت خرده فروشی کالا در بازارچه ماهیرود آمادگی ایران در راه‌ اندازی سایت خرده فروشی کالا در بازارچه ماهیرود

استاندار خراسان جنوبی از آمادگی ایران در راه اندازی سایت خرده فروشی کالا در بازارچه ماهیرود و انجمن سرمایه گذاران مشترک ایران و افغانستان در این سایت خبر داد.

صاحب‌خبر -

سایت خرده فروشی کالا در بازارچه ماهیرود در شهرستان سربیشه چنانچه افغانستان تمایل داشته باشد، راه اندازی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: راه اندازی بازارچه خرده فروشی کالا می‌تواند باعث رونق اقتصاد روستائیان حاشیه مرز شود.

جواد قناعت افزود: ظرفیت‌های خراسان جنوبی که می‌تواند در اختیار استان فراه افغانستان قرار گیرد و شاهد مراودات اقتصادی و تجاری در سطوح بالاتر باشیم.

وی با بیان اینکه ترانزیت کالا از بندرعباس به سمت کشور‌های آسیای میانه، چنانچه از مرز رسمی ماهیرود عبور کند حدود ۴۰۰ کیومتر مسیر کوتاه‌تر می‌شود که این برای فروشنده و خریدار به صرفه‌تر است، گفت: مرز ماهیرود از موقعیت بسیار خوبی برای توسعه تجارت برخوردار است که باید بیشتر از آن استفاده کرد.

استاندار با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر پایانه ماهیرود پیشرفت‌های زیادی داشته، افزود: تأمین برق، آب، زیرساخت‌ها و طرح لوله گذاری برای انتقال سوخت با ۸۵ درصد پیشرفت از جمله اقداماتی بوده که تاکنون در پایانه مرزی ماهیرود صورت گرفته است.

قناعت با اشاره به اینکه خراسان جنوبی پیگیر راه اندازی کنسولگری ایران در فراه افغانستان و کنسولگری افغانستان در بیرجند است، گفت: در نشست روز گذشته با دیدار با والی استان فراه افغانستان خراسان جنوبی بر آمادگی در زمینه افزایش ساعت کاری پایانه ماهیرود و نیز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و تسهیل توریست درمانی، صادرات خدمات فنی و مهندسی، انتقال دانش فنی و علمی و پذیرش دانشجوی افغانی تأکید کرد.

وی افزود: راه اندازی انجمن سرمایه گذاران مشترک ایران و افغانستان در سایت مرزی ماهیرود از دیگر پیشنهاد‌های مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما