شناسهٔ خبر: 68150838 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون آماتوری ورزش کارگری | لینک خبر

افلاکی: کارگران ورزشکار باید در محل کارشان حمایت شوند | فدراسیون آماتوری ورزش کارگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

صاحب‌خبر -

اقبال افلاکی رئیس انجمن کوهنوردی کارگران کشور درباره اولین صعود بین‌المللی بانوان کوهنورد کارگر به قله آرارات ترکیه، اظهار داشت: اولین صعود برون مرزی تیم ملی مستقل بانوان کوهنورد کارگر کشور در تیر ماه امسال برگزار شد. طی این سال‌ها صعود بین‌المللی نداشتیم و خوشبختانه با حمایت مستقیم ریاست محترم فدراسیون ورزش کارگری این صعود با حضور 23 نفر از بانوان منتخب کشور بر روی قله آرارات انجام شد. این صعود در یک فصل بسیار مناسب و به صورت خیلی فنی برگزار و برگی دیگری در تاریخ فعالیت بانوان کارگر در رشته کوهنوردی به جا گذاشت.

وی در مورد برنامه‌های انجمن کوهنوردی کارگران کشور گفت: انجمن کوهنوردی در طول سال برنامه‌های متعددی را برگزار می‌کند که شامل صعودهای سراسری و میزبانی استان‌ها را به همراه دارد. هر یک از کوهنوردان در صعودهای خود با فرهنگ، رسم و رسوم آن منطقه از کشورمان آشنایی پیدا می‌کنند و همنوردهای خودشان را به استان و شهر خودشان می‌بردند. این چنین ارتباط گسترده‌ای بین تمامی کوهنوردان سراسر کشور در ایران بزرگ برقرار می‌شود. همچنین سعی داریم در بخش سنگنوردی داخل سالن فعالیت داشته باشیم و یکی از گسترده‌ترین برنامه‌های ماست که امکانش در تمامی استان‌ها وجود دارد و شامل کارگران، خانواده و فرزندان‌شان می‌شود.

رئیس انجمن کوهنوردی کارگری کشور ادامه داد: طبق تقویم فدراسیون ورزش کارگری هر سه ماه، یک صعود سراسری را در یکی از استان‌ها برگزار می‌کنیم و در پایان هر صعود، سعی می‌کنیم نفرات نخبه‌تر که واجد شرایط صعودهای سخت‌تر هستند را در دو بخش بانوان و آقایان انتخاب کنیم. نهایتاً با رایزنی‌هایی که انجام می‌شود، تیم منتخب کوهنوردی کارگران ایران یک صعود بین‌المللی را انجام خواهد داد.

افلاکی در خصوص فواید گسترش فعالیت ورزشی در بین کارگران گفت: اگر ورزش کردن یک کارگر به محیط کارش انتقال پیدا کند؛ دقت، هوش و توان آن کارگر بیشتر از قبل خواهد شد و در نتیجه بازده تولید هم بالا می‌رود. به همین دلیل باید روی ورزش‌های مادر بیشتر توجه شود که برگزاری آنها به صورت خانوادگی نیز انجام‌پذیر است تا در طول هفته کارگر بتواند در ساعت‌های ورزش کند. همچنین باید مدیران کارخانجات و کارفرمایان زمینه‌ها و امکاناتی را فراهم کنند تا کارگران بیشتر به امر ورزش بپردازند تا این گونه ورزش در کارخانه‌ها گسترش پیدا کند.

وی افزود: باید کارگران ورزشکار در محل کارشان حمایت شوند تا در مسابقات شرکت کنند، چون قهرمانی یک کارگر خودش منبع انگیزه و نشاط در داخل کارخانه‌هاست. بدین ترتیب شور و نشاط در بین کارگران افزایش پیدا می‌کند و نهایتاً به جامعه بازمی‌گردد.

نظر شما