شناسهٔ خبر: 68150494 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

لزوم تبیین و اشاعه حقوق بشر اسلامی؛ راه شهیدان امیرعبداللهیان و هنیه درباره موضوع غزه ادامه می‌یابد

همسر شهید امیرعبداللهیان با اشاره به خیزش جوانان غربی در حمایت از مردم فلسطین، گفت: حقوق بشر اسلامی باید به‌خوبی تبیین شده و اشاعه یابد.

صاحب‌خبر -

وزیر خارجه شهید حسین امیرعبداللهیان، در دوران حضور خود در این سمت به دلیل تلاش‌های مستمر و گسترده خود برای احقاق حقوق مردم غزه به‌عنوان دیپلمات مقاومت شناخته می‌شد.

شهید امیرعبداللهیان از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در مهر سال گذشته تا زمان شهادت از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده کرد تا صدای مظلومیت مردم این منطقه را به گوش جهان برساند؛ وی تلاش زیادی انجام داد تا مسیر مستمر جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه متوقف شود.

در همین رابطه همسر شهید امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با میزان ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت: مسیر شهید امیرعبداللهیان و شهید هنیه برای احقاق حقوق مردم غزه ادامه می‌یابد؛ چراکه خون شهدا اثر مهمی دارد و آن هم این است که راه درست را برای دیگران روشن‌تر و شفاف‌تر می‌کند.

وی اظهار کرد: به لطف خداوند ما سرافرازان و بزرگان زیادی در کشور و جهان اسلام داریم که می‌توانند مسیر احقاق حقوق مردم غزه را با جدیت ادامه دهند.

همسر شهید امیرعبداللهیان در بخشی دیگر همچنین ضمن توصیف حقوق بشر اسلامی به‌عنوان نسخه‌ای جامع از این حقوق، اظهار کرد: دلیل اینکه حقوق بشر غربی همچنان با استاندارد‌های دوگانه خود پیش می‌رود، این است که غربی‌ها از ظرفیت رسانه در این امر استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بمباران‌های خبری که غربی‌ها انجام می‌دهند، مانع روی آوردن مردم به فطرت واقعی خودشان می‌شوند، عنوان کرد: در صورت پی بردن مردم به فطرت واقعی خود، قیام برای حق صورت می‌گیرد، این اتفاقی است که اکنون در برخی از کشور‌های اروپایی و آمریکا در حال رخ دادن است؛ همچنین دانشجو‌های غربی اکنون برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها برخاسته‌اند.

همسر شهید امیرعبداللهیان، در پایان گفت: اگر حقوق بشر اسلامی به خوبی تببین شده و اشاعه یابد، حقوق بشر دروغینی که اکنون جهان را فراگرفته رنگ می‌بازد و جوامع مختلف به سمت حقوق بشر اسلامی روی می‌آورند.

انتهای پیام/

نظر شما