شناسهٔ خبر: 68150374 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سئول از پروژه خود برای ساختن یک کشتی تدارکاتی نظامی جدید خبر داد

تهران- ایرنا- اداره تدارکات و پشتیبانی دفاعی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با اجرای پروژه جدیدی برای ساختن یک کشتی تدارکاتی نیروی دریایی این کشور، توانایی‌های نظامی خود را ارتقا خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای ناوال نیوز، در بیانیه اداره تدارکات و پشتیبانی دفاعی کره جنوبی آمده است: شرکت کشتی‌سازی «هن هوا اوشن» (که پیش از این با نام مهندسی کشتی‌سازی و دریایی دوو شناخته می‌شد و به همراه شرکت‌های هیوندای و سامسونگ یکی از سه کشتی‌ساز بزرگ این کشور است) را برای ساخت یک کشتی تدارکاتی نظامی جدید کلاس سویانگ انتخاب کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: بر اساس قراردادی که به ارزش ۳۳۱ میلیون دلار در ماه جاری میلادی (آگوست ۲۰۲۴) میان اداره تدارکات و پشتیبانی دفاعی کره جنوبی و شرکت کشتی‌سازی هن هوا اوشن امضا می‌شود، دسامبر ۲۰۲۸ به عنوان تاریخ تحویل این کشتی تدارکاتی در نظر گرفته شده است.

به نوشته تارنمای ناوال نیوز، نیروی دریایی کره جنوبی در حال حاضر کشتی تدارکاتی نظامی سریع چن جو و یک کشتی تدارکاتی دیگر در کلاس سویانگ را که توسط شرکت کشتی‌سازی هیوندای ساخته شده را در اختیار دارد.

کشتی‌های کلاس سویانگ برای انجام وظایف خود در پشتیبانی از عملیات دریایی، مجهز به تجهیزات تعمیر کشتی‌های دیگر، بارگیری و حمل و نقل محموله‌ها و ارائه مراقبت‌های پزشکی به پرسنل نظامی یا غیرنظامی هستند و با وجود ابعاد فیزیکی بسیار بزرگ، از قدرت مانور بالایی در شرایط مختلف آب و هوایی گوناگون برخوردارند.

کشتی‌های جدید کلاس سویانگ دارای مشخصات قابل توجهی از جمله ۱۹۰ متر طول و ۲۵ متر عرض بوده و قابلیت جابجایی ۲۳ هزار تن محموله را داشته و می‌توانند با حداکثر سرعت ۲۴ گره دریایی (۴۴ کیلومتر در ساعت) در هر ماموریت تا ۵ هزار و ۵۰۰ مایل (۸ هزار و ۸۵۰ کیلومتر) مسافت را طی کنند.

این کشتی‌ها از نظر دفاعی به سامانه‌های اتوماتیک دفاع نزدیک دریایی ۲۰ میلیمتری فالانکس مجهز خواهند شد که به طور خودکار، اهداف نزدیک‌شونده را شناسایی و هدف قرار می‌دهند و همچنین برای افزایش حوزه‌های عملیاتی و ضریب امنیتی خود به سکوهای نشست و برخاست بالگرد مجهز می‌شوند.

نظر شما