شناسهٔ خبر: 68150284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار قم:

تخریب‌های ناعادلانه به روند پیشرفت شهری آسیب وارد می‌کند

شیما احمدزاده

شهردار قم با بیان اینکه باید نقد به شهرداری منصفانه باشند، عنوان کرد: تخریب با نقد متفاوت است و برخی تخریب‌های ناعادلانه به روند پیشرفت شهری آسیب وارد می‌کند.

صاحب‌خبر -

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در نشست با اصحاب رسانه استان قم که شامگاه گذشته ۲۱ مرداد به مناسبت روز خبرنگار در شهرداری قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام حسن(ع)، اظهار کرد: برای ارزیابی وضعیت یک سازمان از نظر علمی باید چهار مولفه را مدنظر قرار دهیم. این چهار مولفه شامل برنامه محوری، منابع انسانی و مالی، انسجام داخلی و خارجی و مدیریت و رهبری است.

شهردار قم افزود: با بررسی این چهار مولفه به وضعیت یک سازمان پی خواهیم برد و در عرصه برنامه‌ریزی در شهرداری قم توانستیم یک برنامه را به صورت کامل پشت سر گذاشته و در سال چهارم برنامه دوم قرار داریم.

وی با بیان اینکه در برنامه اول توجه اصلی به زیرساخت‌ها و مباحث زیربنایی بوده است، عنوان کرد: محورهای ترافیکی، شاخص‌های ترافیکی، ناوگان‌های حمل و نقل عمومی ازجمله اقدامات برنامه اول بودند.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: در برنامه دوم تلاش کردیم به سمت مباحث نرم افزاری حرکت کنیم، و یکی از اهداف برنامه دوم رسیدن به سرانه فضای سبز ۲۵ متر مربع برای هر نفر است که اکنون به حدود ۲۱ متر مربع رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۳۵ تقاطع غیر همسطح باید طبق اسناد بالادستی در ۵ محور به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: تاکنون ۲۲ تقاطع احداث و ۱۰ تقاطع نیز امسال در دستورکار قرار دارد و برنامه کاملی برای شهر قم پیش بینی شده است که در بحث منابع انسانی در ابتدای فعالیت در استان قم از فعالین با تجربه اصفهان استفاده کردیم ولی امروز بیشتر نیروهای انسانی بومی و قمی هستند.

وی با بیان اینکه از نظر سرمایه مالی نیز بالغ بر دو هزار میلیارد تومان چک داریم، گفت: تنها بدهی ما به سه بانک و آن هم در قالب اوراق مشارکت است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه در برخی از قسمت‌ها حدود ۶ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم، بیان کرد: از نظر ملکی نیز شهرداری قم ذخایر خوبی دارد.

وی افزود: پشتوانه مالی و نیروهای انسانی خوبی در شهرداری قم وجود دارد، و امروز شهرداری قم در بالاترین انسجام درونی خود قرار دارد و تمام مدیران شهری به صورت هماهنگ به وظایف خود عمل می‌کنند.

سقائیان نژاد گفت: با توجه به اینکه شهرداری قم ارتباطات خوبی با فراجا، حوزه‌های علمیه، تولیت‌های حرم و جمکران، سپاه، استانداری، دستگاه قضایی دارد. البته برخی از گروه‌های سیاسی مباحثی را به داخل شورا وارد کردند و دوقطبی‌سازی کردند ولی اجازه ندادیم این مباحث به بدنه شهرداری آسیبی وارد کند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ مباحث متعددی را در سطح شهر داشتیم، عنوان کرد: افتتاح فاز ۵ عماریاسر، پروژه قبرستان نو، دروازه‌ری، چهل اختران، خانه‌های فرسوده شرق حرم ازجمله اقدامات و اتفاقات مطلوب سال گذشته بودند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به هسته مرکزی شهر داشته‌ایم، عنوان کرد: بودجه اصلی این پروژه‌ها از طریق زمین‌های ۴۸ هکتاری تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز حکم بازنشستگی برای بنده صادر نشده است، یادآور شد: بنده جزء کادر هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان هستم و هنوز حکم بازنشستگی بنده در این دانشگاه صادر نشده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بازرسی و دیوان محاسبات، بازنشسته نبودن بنده را تائید می‌کنند، گفت: جوان‌ها موتورهای پیشرفت هستند ولی باید افراد باتجربه در کنار آن‌ها قرار بگیرند.

شهردار قم با بیان اینکه باید نقد به شهرداری منصفانه باشند، عنوان کرد: تخریب با نقد متفاوت است و برخی تخریب‌های ناعادلانه به روند پیشرفت شهری آسیب وارد می‌کند.

وی پروژه منوریل قم را یادآور شد و افزود: تصمیم نهایی شهید رئیسی که در آخرین جلسه با معاون اجرایی ریاست جمهور مطرح شد، مبنی بر تکمیل پروژه منوریل قم در طول ۶.۸ کیلومتر بود.

شهردار قم با بیان اینکه تکمیل پروژه منوریل باید با مطالعه کامل انجام شود، تصریح کرد: پروژه منوریل باید حتما ساماندهی شود و این ساماندهی می‌تواند در شکل‌های مختلف انجام شود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه طرح‌های متعددی در اطراف حرم مطرح است، بیان کرد: باتوجه به ترافیک خیابان صفائیه باید بار ترافیک این خیابان را از طریق سایر خیابان‌ها مدیریت کنیم.

شهردار قم با بیان اینکه حمل و نقل عمومی شهری قم وضعیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: حذف پول نقد، حذف بازرس فیزیکی، سامانه پیامکی نظارت مسافرین بر ناوگان، شست‌وشوی ناوگان‌ها ازجمله اقدامات مطلوب در عرصه حمل و نقل عمومی است.

وی با اشاره به اینکه نظافت شهری و احترام به مردم و زائرین یک اقدام فرهنگی است، مطرح کرد: فرهنگ شهروندی دارای ابعاد مختلفی است و نباید تنها به موضوعات خاص خلاصه شود.

سقائیان‌نژاد تاکید کرد: هر اقدام فرهنگی که در سطح شهر قم رقم می‌خورد یک ضلع آن شهرداری است.

انتهای پیام 

نظر شما