شناسهٔ خبر: 68149145 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/نرخ جدید جریمه‌های رانندگی/

جریمه دور زدن ممنوع چقدر است؟

مبینا آقاخانی

ارتکاب تخلف «دور زدن در محل ممنوع»، ۳۰۰ هزار تومان جریمه درپی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، از ۲۳ تیرماه سال جاری، بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی افزایش یافت و پلیس امیدوار است که این مسئله باعث بازدارندگی شده و کاهش تلفات تصادفات و افزایش نظم ترافیکی را در پی داشته باشد.

در این میان تخلف «دورزدن در محل ممنوع» جزو موارد پر تکراری است که انجام آن هم احتمال وقوع تصادفات را افزایش می‌دهد و هم موجب اخلال درنظم ترافیکی می‌شود. در همین راستا نیز برای آن جریمه در نظر گرفته شده که مبلغ آن در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۳۰۰ هزار تومان است.

جریمه در نظر گرفته شده برای این تخلف در سایر شهرها ۲۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی نیز ۱۰۰ هزار تومان است. جریمه این تخلف در گذشته تنها ۷۵ هزار تومان بود.

دور زدن در چه مناطقی ممنوع است؟

بر اساس مقررات راهنمایی و رانندگی علاوه بر محل‌هایی که در آن تابلوی دور زدن ممنوع نصب شده است، دور زدن در نزدیکی تقاطع ها، پیچ‌ها، پل‌ها،مجاورت تونل‌ها و نزدیک سربالایی ممنوع است. منظور از نزدیکی یعنی فاصله حدود ۱۵۰ متری قبل و بعد از این محل‌ها. همچین دور زدن روی خط ممتد مسیر و بر روی خط کشی عابر پیاده هم ممنوع است.

برای مشاهده مبلغ جدید دیگر جرائم رانندگی (اینجا) کلیک کنید.

انتهای پیام

نظر شما