شناسهٔ خبر: 68149131 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

بزرگداشت پیرغلام اهل بیت(ع) در ازنا برگزار شد

آیین بزرگداشت پیرغلام اهل بیت(ع) حاج حسینعلی حیدری با حمایت قرارگاه شهید آوینی در ازنا برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،  همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، آیین بزرگداشت پیرغلام و ذاکر اهل بیت (ع)، حاج حسینعلی حیدری، روز شنبه ۲۰ مرداد با حضور حجت‌الاسلام سپهوند، امام جمعه، فاتحی، فرماندار، سرهنگ شیخی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج و سایر مسئولان و علاقمندان در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری غدیر برگزار شد.

در ابتدای برنامه میثم محتشم، رییس اداره ارشاد ازنا اظهار کرد: سینه‌ی پیرغلامان اهل بیت(ع) مخزن‌الاسرار نغمات و اشعار ناب عاشورایی بوده و هر تار موی سفید آنان چراغی است پر نور که هدایتگر نسل ما به سمت مکتب عاشورا خواهد بود.

وی گفت: استاد حسینعلی حیدری، سرمایه‌ی بزرگ مذهبی شهرستان ازنا‌ست که تمام عمر خود را وقف شناخت و معرفی امام حسین(ع) کرده و از این مسیر گامی به عقب برنداشته است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سپهوند، امام جمعه ازنا وجود امثال استاد حیدری را ذخایر معنوی شهرستان ازنا دانست و گفت: چه سعادتی بالاتر از این که استاد حیدری تمام عمر خود را وقف امام حسین(ع) کرده است.

امام جمعه ازنا گفت: برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند باعث نگه‌داشت فرهنگ ناب و کهن عاشورایی منطقه شود و الگوهای درستی را برای مداحان جوان اهل بیت(ع) معرفی کند.

گفتنی است مداحی برنامه توسط مداح معروف کشور و کارگردان برنامه‌ حسینیه‌ معلّی، کربلایی اکبر شیخی، قرائت شعر عاشورایی، توسط استاد علی حسین بوالحسنی، اجرای موسیقی عاشورایی، توسط استاد رضا خاکزاد و رضا گنجی انجام شد و پخش کلیپی از زندگی پیرغلام اهل بیت(ع) و مداحی استاد حیدری از بخش‌های متعدد این برنامه بود.

در پایان مراسم نیز با اهدای هدیه و لوح تقدیر از مقام ارجمند استاد و پیرغلام اهل بیت، حاج حسینعلی حیدری تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است که این برنامه با حمایت قرارگاه فرهنگی شهید آوینی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری دفتر امام جمعه ازنا، فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی و شورای اسلامی و دهیاری روستای گلیجرد برگزار شد.

نظر شما