شناسهٔ خبر: 68148472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

حماس در واکنش به بیانیه مصر، قطر و آمریکا: نیازی به مذاکرات جدید با اسرائیل نیست؛ باید توافقات قبلی اجرایی شود

جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که مذاکره جدیدی در کار نیست، بلکه باید توافقات قبلی اجرایی شود. این بیانیه حماس در واکنش به «بیانیه سه‌جانبه» مصر، قطر و آمریکا است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که مذاکره جدیدی در کار نیست، بلکه باید توافقات قبلی اجرایی شود.
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه تأکید کرد که میانجی‌ها باید طرحی ارائه کنند که مبتنی بر مذاکرات قبلی باشد، نه اینکه مذاکرات جدیدی آغاز کنیم.
 
حماس از واسطه‌ها خواست که مفاد مورد توافق در مذاکرات دوم جولای (12 تیر ماه) اجرایی شود.
 
حماس همچنین تأکید کرد که آغاز دوره‌های جدیدی از مذاکرات یا طرح پیشنهادهای تازه، فقط پوششی برای تجاوزگری‌های اسرائیل است.
 
رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه، بارها مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را به بهانه‌های واهی به شکست کشانده و مانع از حصول هرگونه نتیجه‌ای شده است. اخیرا نیز صهیونیست‌ها مدعی شدند که در پی ادامه مذاکرات هستند.
 
این بیانیه حماس در واکنش به «بیانیه سه‌جانبه» مصر، قطر و آمریکا است. مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه در دورهای قبلی مذاکرات، نرمشهای زیادی از خود نشان داده است تا این نسل‌کُشی متوقف شود، گفت که به همین دلیل با پیشنهاد قبلی میانجیها موافقت کرد.
مصر، قطر و آمریکا اخیرا بیانیه‌ای درباره توافق آتش‌بس/ تبادل اسرا در غزه منتشر کردند.  این کشورها مدعی شدند: «ما چندین ماه است که برای رسیدن به توافق تلاش کرده‌ایم و توافق اکنون بر روی میز است. تنها چیزی که باقی مانده جزئیات اجرای توافق است.»
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما