شناسهٔ خبر: 68147875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

اوکراین: نابودی زیرساخت‌های نظامی روسیه ضروری است

دولت اوکراین می‌گوید برای جلوگیری از مرگ غیرنظامیان در این کشور، باید توانایی‌های نظامی روسیه را نابود کرد. برای دستیابی به این هدف، کی‌یف امیدوار است از غرب برای استفاده از موشک‌های دوربرد علیه خاک روسیه مجوز بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از یک حمله هوایی مرگبار جدید از سوی روسیه به منطقه‌ای در نزدیکی کی‌یف، اوکراین می‌خواهد زیرساخت‌های نظامی روسیه را برای همیشه نابود کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛  دویچه وله نوشت: آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست‌جمهوری در کی‌یف گفت، برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان، لازم است که روسیه را از توانایی در این زمینه محروم کرد. او ویدئویی را منتشر کرد که نیروهای امدادی را در یک محل آوار ناشی از اصابت موشک نشان می‌داد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین افزود در پی حمله پهپادی روسیه به یک خانه در منطقه‌ای در نزدیکی کی‌یف، یک کودک چهار ساله و پدرش کشته شدند. مقامات اوکراینی پیشتر از حمله موشکی روسیه خبر داده بودند.

یرماک درباره جنگ تجاوزکارانه روسیه گفت: «نابودی زیرساخت‌های نظامی روسیه ضروری است، زیرا دشمن استدلال‌های دیگر را نمی‌پذیرد.» اوکراین امیدوار است که متحدان غربی به زودی اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد علیه خاک روسیه را بدهند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیش‌تر گفته بود که برای تصمیم‌گیری در این زمینه، انتظارات زیادی از آمریکا، بریتانیا و فرانسه دارد: «ما مشتاقانه منتظر قطعنامه‌های قوی هستیم که صلح عادلانه را نزدیک‌تر خواهد کرد.»

"افزایش فشار بر مسکو"

رئیس‌جمهوری اوکراین شامگاه شنبه ۱۰ اوت (۲۰ مردادماه) همچنین به طور مستقیم در مورد تهاجم نیروهای اوکراینی به منطقه کورسک روسیه برای اولین بار اظهارنظر کرد. او گفت، هدف از این اقدام "افزایش فشار بر مسکو" است. واحدهای اوکراینی در بسیاری از نقاط منطقه کورسک مستقر شده‌اند.

به گفته یک مقام امنیتی اوکراین، "هزاران" سرباز این کشور در کورسک مستقر هستند. او گفت: «هدف [از این اقدام] پراکنده کردن مواضع دشمن، وارد کردن حداکثر تلفات به آن و بی‌ثبات کردن اوضاع در روسیه است.»

روسیه در حال بسیج نیروهای بیشتری برای دفع پیشروی اوکراین است. در خود شهر کورسک، به گفته مقامات روس، دست‌کم ۱۳ نفر در یک مجتمع مسکونی در اثر اصابت موشک اوکراینی مجروح شده‌اند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما