شناسهٔ خبر: 68147156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ضرغامی: هر ایرانی پل گردشگری "سرعین" اردبیل را ببیند

اردبیل- ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پل سه طبقه و ترکیبی شهرستان "سرعین" در استان اردبیل، ظرفیت جدیدی برای ورود و جذب گردشگران و مسافران به این منطقه است و پیشنهاد می‌کنم هر ایرانی یکبار از این پل دیدن کند و از جاذبه‌های محیطی آن لذت ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سید عزت الله ضرغامی عصر یکشنبه در آئین افتتاح پل ترکیبی و ۲ هتل در شهرستان سرعین اظهار کرد: پل ترکیبی سرعین به لحاظ طول، ارتفاع و موقعیت کوهستانی و طبیعی از جاذبه ای خاص برخوردار است و نقطه عطفی در حوزه گردشگری استان اردبیل محسوب می‌شود.

وی افزود: پل سه طبقه سرعین فرصت گردشگری جدیدی برای استان اردبیل ایجاد خواهد کرد همانطور که رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در سال میلادی گذشته چنان فرصتی را فراهم کرد که هنوز هم ثمرات آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: تصاویر پل ترکیبی سرعین، جهانی خواهد شد و برای احداث این زیرساخت گردشگری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شده و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای مراحل توسعه محیطی و مراکز اقامتی آن هزینه خواهد شد.

ضرغامی گفت: با توجه به رونق پل، طراحی جدیدی برای این منطقه و روستاهای آن نیاز است تا گنجایش حضور گردشگران را داشته باشند و به تدریج چهره روستاهای اطراف این پل گردشگرپذیر تغییر خواهد یافت.

ضرغامی: هر ایرانی پل گردشگری "سرعین" اردبیل را ببیند پل سه طبقه و ترکیبی (معلق و ثابت) شهرستان سرعین استان اردبیل

او با اشاره به سهم سازمان اوقاف و امور خیریه در احداث پل، اظهار کرد: تطبیق نیات واقفان با نیازهای روز جامعه، ابتکار عمل خوب سازمان اوقاف و امور خیریه است و این نگاه در واقع مبتنی بر اجتهاد دینی ماست و یکی از نیازهای امروز جامعه، شاد کردن مردم است و در حوزه گردشگری نیز باید طرح‌های لازم اجرا شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مردمی که سالها از خودگذشتگی کرده و سختی‌ها کشیده اند، مستحق شادی و نشاط هستند و باید شرایط نشاط آنها فراهم شود و استان اردبیل و شهرستان سرعین، از این نظر ظرفیت‌های لازم را دارند.

ضرغامی افزود: ظرفیت سرعین در حوزه گردشگری و اقامت مسافران به اندازه ای است که به طور معمول بعد از مشهد مطرح می‌شود و زیرساخت‌های اقامت و اسکان، از ضروریات و اولویت‌های صنعت گردشگری است و باید توسعه یابد.

پل‌هایی برای پیوند دلها بسازیم

او با اشاره به نقش پل در ارتباط دادن به اراضی دور و نزدیک، تصریح کرد: امروز هم به پل‌های فیزیکی برای ربط دادن زمین‌ها و دامنه‌ها به هم نیاز داریم و هم به پل‌هایی برای پیوند قلب‌ها نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: به مردمانی نیاز داریم که بین دلها پل بزنند و به ترویج مودت و مهر بپردازند و فراموش نکنیم ما یک مجموعه و مردم یک کشور به نام ایران هستیم و مردم داخل و خارج نداریم و ایرانیان خارج از کشور نیز هم میهنان عزیز ما هستند.

او گفت: باید با هم و کنار هم باشیم و شهید رئیسی نیز چنین نگاه مثبتی به ایرانیان خارج از کشور داشت و باید از این پل سرعین، الگو بگیریم و برای پیوند دلها پل‌های محبت بسازیم.

ظرفیت های گردشگری اردبیل توسعه یابد

استاندار اردبیل هم در آئین افتتاح پل سرعین، اظهار کرد: استان اردبیل به نامدارانی همچون شیخ صفی الدین اردبیلی می بالد و چنان شخصیتی، منبع هویت ماست و ظرفیت‌های علمی، ادبی، هنری، ورزشی و تاریخی اردبیل باید این استان را به جایگاه مناسب آن برساند.

سیدحامد عاملی ادامه داد: برای احیای ظرفیت‌های خدادادی استان اردبیل تلاش می‌کنیم و مسیر حرکت ما تبدیل این ظرفیت‌ها به ثروت برای خدمت به مردم است و ایجاد مراکز اقامتی و تفریحی در استان باید استمرار یابد.

اوقاف با لحاظ نیاز روز هر شهرستان پروژه تعریف می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل هم در آئین افتتاح هتل‌های جواهر و قدوس و پل ترکیبی سرعین گفت: هتل جواهر با اعتبار و هزینه اوقاف و امور خیریه در شهرستان سرعین احداث شده است و اوقاف در پل سه طبقه سرعین هم سهم دارد.

حجت الاسلام مهدی ستوده افزود: هتل جواهر سرعین ۲ هزار و ۴۵۰ متر مربع مساحت دارد و در مناطق مختلف استان اردبیل به تناسب اراضی و امکانات وقفی، با لحاظ نیاز هر شهرستان باید طرح‌ها و پروژه‌هایی از ناحیه اوقاف و امور خیریه اجرا شود.

اجرای مسابقه، مداحی و بازدید از پل سه طبقه و ترکیبی سرعین از بخش‌های دیگر این آئین‌های افتتاح بود.

شهرستان سرعین معروف به شهر چشمه‌های بهشتی در ۲۵ کیلومتری اردبیل و در حاشیه جاده اردبیل - سراب واقع شده و همه ساله به ویژه در فصل‌های تابستان و بهار میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

نظر شما