شناسهٔ خبر: 68145245 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تدارک تلویزیون برای اربعین حسینی از «مسیر» تا «جریان»

تهران- ایرنا- شبکه‌های سیما در آستانه اربعین حسینی، گزارش‌های زنده از پیاده روی زائران اربعین حسینی، مستند، ویژه برنامه‌های تلویزیونی و ارتباط مستقیم با عتبات عالیات را در جدول پخش برنامه‌های خود جانمایی کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از معاونت سیما؛ مجید اکبرشاهی دبیر ستاد اربعین سیما گفت: امسال برای پوشش شایسته مراسم اربعین سالار و سرور شهیدان از قاب تلویزیون، فعالیت های خود را در محورهای اطلاع رسانی و آموزش، پشتیبانی تولید و پخش برنامه‌ها، برنامه سازی و هدایت محتوایی تولیدات رسانه ای، پوشش مراسم و ویژه برنامه های میدانی و برگزاری پویش «با چفیه می آییم» متمرکز کرده ایم.

دبیر ستاد اربعین معاونت سیما از پشتیبانی تولید و پخش برنامه‌ها با حمایت ستاد اربعین خبر داد و گفت: در مواردی همچون آماده‌سازی استودیوهای برنامه‌سازی برای برنامه های مختلف شبکه‌های سیما با همکاری معاونت فنی و مرکز تولید و فنی سیما، تجهیز استودیوها بر حسب نیازهای اعلامی برنامه سازان، تامین اسکان در شهر کربلا برای گروه‌های تولیدی، ارسال اقلام و تجهیزات خاص، هماهنگی استودیوها و زیرساخت در مرزهای غربی و جنوب شرقی کشور برای پوشش ورود و خروج زائران صورت گرفته است.

اکبرشاهی رییس مرکز سیمرغ افزود: استودیوها و واحدهای سیار مستقر در عراق برای پوشش راهپیمایی میلیونی زائران حسینی، امسال، افزایش چشمگیری داشته است. از جمله این موکب ها می توان از موکب امام رضا (ع) در عمود ۲۸۵، موکب صاحب‌الزمان (عج) در عمود ۸۲۸، موکب ندا الاقصی در عمود ۸۳۳، موکب حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰، موکب خدام الحسین (ع) در عمود ۱۱۲۰، موکب رسانه‌ای سمنان در عمود ۱۲۲۲، موکب نجف اشرف در شارع الرسول، موکب روضتین در کربلا، موکب های صداوسیما در استودیوی «سدره» در کربلا، استودیو الامیر در کربلا، موکب عتبه در سامرا و موکب بین الملل نام برد.

دبیر ستاد اربعین معاونت سیما بیان کرد: در اربعین امسال علاوه بر تولید گزارش های مستند و اطلاع رسانی، روایت هنرمندانه و قصه محور در برنامه سازی ها، تولید ادبیات و تلفیق هنر و اندیشه، دعوت از نخبگان و نظریه پردازان و تئوریزه کردن گفتمان اربعین و حمایت از مردم مظلوم فلسطین از جمله اقداماتی است که شبکه های سیما آن را مورد توجه قرار می دهد.

اکبرشاهی دبیر ستاد اربعین معاونت سیما به تولید برنامه ها و تولیدات ویژه اربعین شبکه ها اشاره کرد و گفت: «مسیر»، «ساعت به وقت قدس» و «جریان» از شبکه یک، «کوی محبت» و «صبحانه ایرانی» از شبکه دو، «در آستان خورشید»، «مخاطب خاص» و «سمت خدا» از شبکه سه، «نسیمی شو»، «نسیم حرم» و «نسیما» از شبکه نسیم، «در مسیر حسین»، «تکیه» و «جهان آرا» از شبکه افق، «حسین شهید قرآن» و «مهنا» از شبکه قرآن و معارف سیما و «سر سفره خدا» از شبکه کودک پخش می شوند.

وی ادامه داد: سایر شبکه های سیما نیز حسب ماموریت برنامه هایی را با رویکرد ایام اربعین خواهند داشت. به عنوان مثال شبکه سلامت ویژه برنامه هایی در حوزه سلامت و بهداشت در ایام اربعین تولید و پخش خواهد کرد و شبکه آموزش بر حضور دانش آموزان در ایام اربعین توجه دارد.

اکبرشاهی به برگزاری پویش های مختلف اشاره کرد و گفت: برگزاری این پویش ها به منظور حضور موثر در فضای مجازی، هویت بصری و تبلیغات، رویدادهای میدانی، و طراحی مسابقه از دیگر اقدامات معاونت سیما در ایام اربعین حسینی خواهد بود.

یکی از این پویش ها تحت عنوان «با چفیه می آییم» بر آن است تا با استفاده از ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین یک حرکت مردمی بین المللی را جهت پشتیبانی از مردم فلسطین طرح‌ریزی کند و ضمن معطوف کردن توجه‌های بین المللی به فلسطین و محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، همبستگی جهانی با مردم فلسطین را رقم بزند.

نظر شما