شناسهٔ خبر: 68144425 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

برانکو فوتبال چین را متحول کرد/ امیدوار به تکرار عصر درخشان ... -

اقتصاد ایران: کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تحول فوتبال چین پس از پیوستن برانکو ایوانکوویچ به فوتبال این کشور پرداخت و تجربیات بین المللی او در ایران و کرواسی را در این موفقیت، مهم ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال چین که موفق شد به مرحله سوم انتخابی جام جهانی صعود کند در مرحله گروهی این بازی ها باید با تیم های ژاپن، استرالیا، عربستان، بحرین و اندونزی رقابت کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به عملکرد برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی فوتبال چین پرداخته است.

در گزارش AFC آمده است:

چین با کمترین فاصله ممکن نسبت به رقبا به مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا صعود کرد. پس از چهار بازی حساس در ماه‌های مارس و ژوئن، تیم برانکو ایوانکویچ توانست به لطفاً تفاضل بهتر نسبت به تایلند به مرحله بعدی راه یابد.

صعود به این مرحله، تحول بزرگی برای فوتبال چین به شمار می‌رود. این موفقیت در مدت زمان کوتاهی پس از آنکه برانکو ایوانکویچ، سرمربی کهنه‌کار کروات، هدایت تیم را به عهده گرفت، به دست آمد. او جایگزین الکساندار یانکوویچ شد که تیمش در جام ملت‌های آسیا قطر ۲۰۲۳ در امر گلزنی به مشکل برخورده بود.

ناتوانی در گلزنی در جام ملت های آسیا که دو مورد آن به تساوی بدون گل انجامید باعث شد تیم یانکوویچ در پایان مرحله گروهی از دور مسابقات حذف شود و باعث شد وضعیت روحی تیم ملی چین به شدت دچار افت شود.

برانکو فوتبال چین را متحول کرد/ امیدوار به تکرار عصر درخشان ایران

ایوانکویچ، سرمربی پیشین تیم های ملی فوتبال کرواسی و ایران، با سابقه‌ای درخشان در فوتبال بین‌المللی، به سرعت جایگزین «یانکوویچ» شد و هدفش تحقق رویای چین برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ بود. او با اعتماد به نفسی که به واسطه تجربه‌های پیشین خود و موفقیت‌هایش در لیگ‌های مختلف، از جمله چین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ایران به دست آورده به آینده تیم ملی چین امیدوار است.

با این حال، این سرمربی ۷۰ ساله نه با فوتبال چین و نه با صحنه پرفشار بین المللی غریبه نیست. او در سال ۱۹۸۸ و زمانی که کرواسی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فرانسه رسید دستیار میروسلاو بلاژوویچ بود و در جام جهانی ۲۰۰۶ هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت.

ایوانکوویچ در مصاحبه با AFC اظهار کرد: ما در هیچ بازی‌ای به عنوان یک تیم از پیش بازنده شرکت نخواهیم داشت. ما می‌خواهیم از دقیقه اول تا ۹۰ در مقابل هر تیمی بجنگیم و سعی کنیم شگفتی بسازیم. من مطمئن هستم که تیمی داریم که می‌تواند چنین کاری انجام دهد. این موضوع برای بازیکنان بسیار مهم است و ما به راهی که پا گذاشته ایم ایمان داریم.

چین با قرعه‌ای چالش‌برانگیز در مرحله بعدی انتخابی جام جهانی مواجه است و در تاریخ ۵ سپتامبر با ژاپن و سپس در ۱۰ سپتامبر با عربستان سعودی روبرو خواهد شد. در این گروه همچنین تیم های استرالیا، بحرین و اندونزی نیز حضور دارند و چین برای کسب یکی از دو سهمیه مستقیم صعود به جام جهانی با چالش‌های زیادی روبرو خواهد بود.

برانکو فوتبال چین را متحول کرد/ امیدوار به تکرار عصر درخشان ایران

ایوانکویچ با دعوت مجدد از بازیکنان باتجربه و فرصت دادن به بازیکنان جوان به بهبود وضعیت تیم ادامه می‌دهد. او همچنین به تاثیر مثبت نتایج اخیر تیم، از جمله یک پیروزی و دو تساوی، اشاره کرد و افزود که با تداوم اردوهای آماده‌سازی، تیمش آماده پیشرفت‌های بیشتری است.

وی در پایان گفت: فضای فوتبال در چین در حال بهبود است و هواداران بیشتری به استادیوم‌ها می‌آیند و از فوتبال لذت می‌برند. با نتایج تیم ملی، همه چیز در فوتبال بهتر می‌شود. مهم‌ترین چیز ایجاد یک جو خوب در فوتبال، به ویژه در اطراف تیم ملی است. فرهنگ یکی از مهم‌ترین مسائل برای ایجاد نتیجه خوب است. ما بازیکنانی داریم که به همه احترام می گذارند، اما می خواهند با همه بجنگند، مانند بازی گذشته مقابل کره. این بازیکن ها اجازه ندادند تیم کره به راحتی مقابل چین بازی کند و این برای من مهم ترین مساله است.

وی گفت: همه باید بدانند که برای شکست دادن چین باید از تمام قدرت خود استفاده کنند و چین تیمی نیست که به راحتی شکست بخورد.

گام اول برای این اراده جدیدی که در تیم چین به وجود آمده است در استادیوم سیتاما مقابل ژاپن در ماه آینده خواهد بود و ایوانکویچ مطمئن است که تیمش تحت تاثیر شهرت و آوازه رقیب قرار نخواهد گرفت. تیم ژاپن از ۲۰ بازیکنی بهره می برد که در سطح اول ۵ لیگ برتر اروپا بازی می کنند و بازی آنها برابر کرواسی در جام جهانی قطر را دیدم و این تیم در ضربات پنالتی مغلوب حریف شد.

او همچنین به رقابت‌های سخت برابر تیم‌های بزرگ آسیایی اشاره کرد و گفت: ژاپن تیمی عالی است. مانند استرالیا و عربستان سعودی، اما فوتبال فوتبال است و توپ گرد است. هرگز نمی‌دانید در زمین چه خواهد گذشت.

برچسب‌ها:

نظر شما