شناسهٔ خبر: 68144008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سخنگوی سپاه: وحشت از پاسخ ایران سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است

سردار سرتیپ دوم نائینی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کند که شکست میدان جنگ را می‌تواند با ترور جبران کند، گفت: امروز وحشت از انتظار پاسخ ایران سراسر سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - طبق اعلام دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم محمدعلی نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (یکشنبه) در آئین گرامیداشت روز خبرنگار که در سپاه استان قم برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت کار خبرنگاران در شرایط جنگی مضاعف‌تر است؛ چراکه آن‌ها روایتگر و رزمنده هستند.

امروز وحشت انتظار پاسخ ایران سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است

سردار نائینی ادامه داد: امروز ما درگیر جنگ ترکیبی هستیم و بخشی اصلی این جنگ، جنگ شناختی و روایت‌هاست.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: خبرنگاران اراده فرماندهان را مستحکم می‌کنند، به آنان اعتماد به نفس می‌دهند و میدان جنگ را عمق می‌بخشند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی امروز مؤلفه اصلی قدرت ملی است و دشمن ذهن، باور و اراده ما را هدف قرار داده است، عنوان کرد: رسانه‌ها سلاح اصلی جنگ ترکیبی هستند و مهمات این سلاح‌ها محتوایی است که خبرنگاران تولید می‌کنند.

سردار نائینی متذکر شد: تخریب ارزش‌ها، هویت یک جامعه، فرهنگ، عوامل وحدت و هم‌بستگی یک جامعه خطرناک‌ترین تهدید برای آن جامعه و ملیت است.

معاون روابط عمومی کل سپاه گفت: وقتی جامعه نسبت به داشته‌های خود دچار تردید و بدون انگیزه باشد، بنیان جامعه سست می‌شود، هویت تغییر می‌کند و موجب شکل‌گیری رفتار‌های معارض می‌شود.

وی اضافه کرد: رسالت اصلی خبرنگاران و اصحاب رسانه افزایش قدرت تمیز، تشخیص و آگاهی در جامعه است؛ چراکه جامعه آگاه و بصیر جامعه‌ای است که دارای فهم سیاسی باشد و فریب روایت تحریف را نخورد.

سردار نائینی با بیان اینکه خبرنگاران انسان‌های خنثی و بی تفاوت نیستند؛ چراکه در دل حوادث قرار می‌گیرند، افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین و امیدآفرینی قرار دارند. هر کسی بهتر بتواند تصویرسازی کند، موفق است.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی یک نوع نابینایی ایجاد کند تا خواسته خود القا کند.

وی اظهار داشت: در میدان جنگ، محرومیت‌زدایی و همه عرصه‌های مجاهدت و خدمت در این میادین اگر راویان نباشند، این مجاهدت‌ها به تصویر کشیده نمی‌شود.

سردار نائینی ادامه داد: متأسفانه عملیات رسانه ما و مجاهدت‌های جامعه رسانه ما متناسب با مجاهدت‌ها نیست.

سخنگوی سپاه یادآور شد: گاهی روایت خوب را می‌توان از دل شکست‌ها روایت کرد. در جنگ روایت‌ها واقعیت عینی مهم نیست، بلکه تصویر سازی مهم است.

وی بیان کرد: دشمن با تصویرسازی، ما را دچار چالش می‌کند و این موضوع مانند این است که کسی دستاور‌ها را می‌بیند، ولی دچار تردید است و بدبینی دارد.

سردار نائینی با بیان اینکه انتشار اخبار با تصویرسازی هدفمند در جنگ روایت انجام می‌شود، گفت: اتاق فکر و نخبگان فکری آمریکایی وقتی ایران را روایت می‌کنند، می‌گویند که ایران امروز کشوری مستقل و پیش‌برنده مقاومت و بی‌ثبات‌کننده امنیت اسرائیل است.

معاون روابط عمومی کل سپاه عنوان کرد: خبرنگاران می‌توانند در مقابل دشمنان عملیات انجام دهند و اگر بخواهیم ببینیم که چقدر موفق هستیم باید ببینیم که تصویر پیشرفت نظام در جامعه چگونه است و چقدر با آن فاصله داریم.

وی یادآور شد: امروز با توجه به تنوع رسانه‌ها و حساسیت افکار عمومی با کثرت روایت مواجهه هستیم و مقام معظم رهبری بار‌ها خطاب به دستگاه‌های مسئول فرمودند که باید اعتماد افکار عمومی را با تبلیغ درست و انعکاس هنرمندانه عملکرد به دست بیاورید.

سردار نائینی ادامه داد: ایمان و اعتماد وقتی آسیب دید، مهم‌ترین سرمایه اجتماعی از دست می‌رود و ما باید صادقانه و به‌موقع روایت کنیم و همواره با دانش و مهارت ارتباطی باشد.

سخنگوی سپاه عنوان کرد: جهاد تبیین یعنی به ابهام‌آفرینی‌ها پاسخ مستدل داده شود و مجال روایتگری از دیگران گرفته شود و در این جنگ به اولین چیزی که نیاز داریم، این است که آن را باور کنیم.

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سرعت و واکنش به‌موقع در اطلاع‌رسانی یکی از شاخص‌های روایت مطلوب است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین دستورالعمل دشمن در جنگ ترکیبی، روایتگری است؛ ضمن اینکه آنان قبل از حادثه برای توطئه‌های خود دستور العمل دارند.

سردار نائینی گفت: ترور شهید اسماعیل اسماعیل نقض حاکمیت ملی و حقوق بشر و مصداق بارز صلح و امنیت بین‌المللی است و متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل از جنایت کاری صهیونیستی و پاسداشت حقوق بین الملل به واسطه حمایت از آمریکا و غرب ناتوان است.

سخنگوی سپاه ادامه داد: امروز در جوامع بین‌المللی شاهد تحریف یکجانبه حقوق بشر هستیم و ترور اخیر بخشی از جنگ ترکیبی و سیاسی و شناختی بود.

وی بیان کرد: دشمن از عملیات تروریستی روایت‌سازی می‌کند و هدف آن تضعیف جبهه مقاومت است؛ لذا او در این امر شکست خورده است.

سردار نائینی خاطرنشان کرد: امروز وحشت از انتظار پاسخ همه سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفته است. دشمن فکر می‌کند که می‌تواند شکست میدان را با ترور جبران کند و یقیناً موجودیت رژیم صهیونسیتی با چالش مواجه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما