شناسهٔ خبر: 68143907 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سردار رادان: میزان وقوع جرم در سال جاری ۲۰ درصد کاهش داشته است/ افزایش ۳۰ درصدی کشفیات پلیس از سارقین

فرمانده کل فراجا با بیان اینکه پلیس اگر اقتدار نداشته باشد، امنیت جامعه خدشه‌دار خواهد شد گفت: در سال جاری ۲۰ درصد وقوع جرم کاهش داشته و ۳۰ درصد کشفیات ما از سارقین افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - آئین گرامیداشت روز خبرنگار صبح امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ در ستاد کل فرماندهی فراجا برگزار شد.

این مراسم از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی و مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات پلیس فراجا و با حضور مدیران و سردبیران رسانه‌های جمعی کشور خبرنگاران و عکاسان رسانه و سردار احمدرضا رادان، فرماندهی کل فراجا برگزار شد.

امنیت حاصل تلاش پلیس است

در این مراسم حسین شریعتمداری مدیرمسئول موسسه کیهان بیان کرد: کاری که امام خمینی (ره) انجام داد این بود که اسلام ناب محمدی (ص) را از تئوری خارج و در کشورمان محقق کرد.

شریعتمداری ادامه داد: در وقایع اخیر کشور وقتی ما پس از ترور شهید هنیه درست در زمانی که  مشغول تدارک انتقامی سخت از رژیم قاصب صهیونیستی هستیم به یک باره این همه حجمه علیه فراجا شکل می‌گیرد.

شریعتمداری با قدردانی از همه تلاشگران در پلیس فراجا اظهار کرد: امنیت را که حاصل تلاش پلیس فراجاست بسیار غنیمت می‌شماریم.

پلیس حافظ هنجارهاست

در ادامه این نشست فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه گفت: پلیس حافظ هنجارهاست. این مهمترین و حساس‌ترین امری است که پلیس انجام می‌دهد. رسانه نیز تدارک دهنده همه این هنجارهاست. تماس مشترکی در تقاطع کاری رسانه  و پلیس وجود دارد.

مهدی پور تاکید کرد: به غیر از نظم و نظام ویژه‌ای که با حضور سردار رادان در فراجا شکل گرفته ابتکارات ویژه‌ای، چون پلیس خبرنگاران نوجوان تدارک دیده شده است.

رسانه امنیت آفرین است

در خاتمه این مراسم فرماندهی کل فراجا بیان کرد: خبر و رسانه لازم و ملزوم یکدیگرند و اگر رسانه نباشد خبرنگار فضای ارائه و انتشار خبر را ندارد و اگر خبرنگاری نباشد رسانه محتوای تولید شده برای انتشار ندارد.

وی افزود: خبرنگاران افراد باهوش، توانمند و فهیمی هستند پس به این واسطه حسگر‌های حساسی نیز دارند بنابراین حقایق را زودتر و کاستی‌ها را با سرعت بیشتری درک می‌کنند.

سردار رادان گفت: خبرنگاران شجاع و چابک هستند و همیت بالای ملی دارند، در نتیجه افراذ با فضیلتی هستند.

فرمانده کل فراجا با بیان اینکه انسان با فضیلت مردم و ملت خود را بهتر می‌شناسد و بیشتر درک می‌کند، اذعان داشت: خبرنگار همواره حقایق را بر همه چیز ارجح دانسته و منافع ملی را بر همه چیز ترجیح می‌دهد.

به گفته سردار رادان، فراجا به درستی می‌داند که رایحه خوش قلم در انتظام و امنیت کشور بسیار تاثیرگذار است.

این مقام انتظامی ادامه داد: ما می‌دانیم چه میزان می‌توان با رسانه به امنیت دست یافت.

سردار رادان با اشاره به چالش‌های نهاد‌های مختلف دولتی در کشور اظهار کرد: تکان‌ها در هر سازمانی رخ می‌دهند پس سازمان بزرگ انتظام بخشی کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست.  اما غفلت سبب غافلگیری می‌شود، پس باید همواره آماده بود. این اصل فقط برای پلیس نیست برای رسانه نیز صدق می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: رسانه تاثیر بزرگی بر عقاید و افکار جامعه دارد. امری که تمام قوا طی یکسال انجام می‌دهد رسانه به سرعت آن را محقق می‌کند.

سردار رادان با بیان اینکه ساده انگاریست که پلیس از موهبت رسانه بهرمند نشود افزود: ما در معاونت اجتماعی خود ارتباط مستمر با رسانه داریم؛ و از زمان حضور سردار منتظرالمهدی ۱۱۰ مستند و ۸ سریال تولید شده و به زودی به روی آنتن خواهد رفت.

وی با اشاره به اقتدار پلیس اضافه کرد: پلیس اگر اقتدار نداشته باشد، امنیت جامعه خدشه‌دار خواهد شد. حقوق در برابر تکلیف معنا پیدا می‌کند. مگر می‌توان فردی که با ۲۰۰ کیلومتر سرعت در جاده‌ها امنیت و سلامت جانی جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اعمال قانون نکرد؟

سردار رادان گفت: نباید مجری قانون را تضعیف کنیم اگر مشکلی هست باید قانون را تغییر داد. ما در پی هوشمندسازی پلیس هستیم، در مراسم اربعین، هوشمندسازی و دیپلماسی پلیس را از پروتکل‌های مرسوم نیز بالاتر خواهید دید.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳ تاکنون ۲۰ درصد وقوع جرم کاهش داشته و کشفیات ما از سارقین ۳۰ درصد افزایش یافته است  این درحالی است که همچنان بیش از ۱۱۴ سارق سابقه‌دار در کشور ول می‌گردند.

وی در خاتمه اظهاراتش گفت: حرکت مسئولانه رسانه می‌طلبد که قانون را باید تمکین کرد و احترام گذاشت، چنانچه آن را تضعیف کنیم اثراتش امنیت خود ما را تحت الشعاع قرار می‌دهد. هزینه تخلف به میزانی کم است که به راحتی اعمال مجرمانه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما