شناسهٔ خبر: 68143447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

سفیر کره‌جنوبی میهمان رئیس فدراسیون والیبال؛ از خاطره بازی شاگرد و استاد تا برگزاری تورنمنت بین‌المللی زنانسرمربی سابق تیم ملی مردان ایران میهمان ویژه دیدار سفیر و رئیس

صاحب‌خبر -

سفیر کره جنوبی در تهران با حضور در فدراسیون والیبال با میلاد تقوی دیدار و گفت‌وگو کرد که در این دیدار سرمربی سابق تیم ملی مردان ایران و سرمربی تیم ملی زنان کشورمان نیز حضور داشتند.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، با توجه به حضور لی دو هی سرمربی کره ای در تهران و قبول مسئولیت هدایت تیم ملی زنان کشورمان، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ظهر امروز (یکشنبه 21 مرداد) میزبان سفیر کره‌جنوبی در تهران بود.

در این دیدار کیم جون پیو سفیر کره‌جنوبی، کیم جونگ اوو رایزن فرهنگی سفارت کره جنوبی و لی دو هی سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران، فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال و امیرحسین منظمی دبیرکل فدراسیون حضور داشتند، همچنین پارک کی وون سرمربی سابق تیم ملی مردان ایران در سال های 2002 تا 2005 نیز به صورت آنلاین حضور یافت و طرفین ضمن یادآوری سال‌های حضور پارک در ایران که آغاز مسیر صعود و پیشرفت تیم ملی والیبال مردان ایران بود که منجر به کسب نخستین مدال آسیایی در رده مردان بعد از انقلاب اسلامی شد و امیرحسین منظمی به عنوان بازیکن و پارک کی وون به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان حضور داشتند، بر حضور لی دو هی سرمربی کره ای تیم ملی والیبال زنان کشورمان در آغاز مسیر پیشرفت والیبال در رده زنان در ایران تاکید کردند.

در ابتدای این ملاقات سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ضمن خوشامدگویی به سفیر کره‌جنوبی گفت: خاطرات خیلی خوبی با مربیان کره‌ای در ایران داشتیم و پارک کی ‌وون فصل جدیدی را در والیبال آغاز کرد و زمانی که لی دو هی به ایران آمد و در مدت فعالیتش مطمئن شدم که ایشان هم تحولات بزرگی را در والیبال بانوان ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: فرهنگ احترام در کره خیلی تحسین برانگیز است و امیدوارم بازیکنان ایران درس های خوبی را از لی دو هی بگیرند. علاوه بر مسائل فنی امیدوارم بازیکنان نظم را از این سرمربی یاد بگیرند. مطمئنم به زودی شاهد تحول در بازی تیم ملی والیبال زنان خواهیم بود.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر این که چندان انتظاری برای ایجاد تغییرات در تیم ملی زنان در بازه زمانی کوتاه نداشته است، افزود: ایجاد تغییر در یک فرصت کوتاه امکان پذیر نیست، اما تغییرات کوچکی در بازیکنان ایجاد شده که مهم تر از تغییرات فنی است. اعتماد بازیکنان به مربی بسیار مهم است و این اعتماد به شما در حال ایجاد شدن است و از این موضوع خوشحالم.

لی دو هی هم در این جلسه اظهار کرد: من هم دوست دارم مورد قبول بازیکنان واقع شوم. در مسابقات لیگ آسیای مرکزی وقتی برابر تیم نپال سه بر دو پیروز شدیم، اعتماد به نفس در بازیکنان ایجاد شد و احساسات خود را بیشتر بروز می‌دهند.

تقوی خطاب به سفیر کره‌جنوبی گفت: حضور شما در این جا باعث دلگرمی همه ماست چون می بینیم که این طور از مربی خود در کشور ما حمایت می‌کنید. امیدوارم این ملاقات شروع همکاری گسترده دو کشور در عرصه والیبال باشد. ورزش زبان گسترده بین‌المللی است و حمایت دولت‌ها از ورزش باعث پیشرفت این عرصه در مجامع بین‌المللی خواهد شد. حضور شما می‌تواند مسیر همکاری‌های دوطرفه در حوزه والیبال را میان دو کشوری که جزء قدرت‌های برتر این ورزش هستند، باز کند و باعث پیشرفت آسیا در عرصه جهانی شود.

کیم جون پیو سفیر کره جنوبی هم ضمن تشکر از تقوی به دلیل انتخاب لی دو هی به عنوان سرمربی ایران، عنوان کرد: لی در بحث والیبال در کره جنوبی پنجه طلا و بهترین سرمربی است و مطمئنم با آمدنش برای تیم ایران اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: از زمانی که سفیر شدم سعی کردم در بسیاری از مسائل از جمله ورزش همکاری‌های دو کشور را افزایش دهم و در این مسیر هر کمکی از دستم برآید، دریغ نخواهیم کرد. تجربه همکاری با فدراسیون تکواندو را داشتیم و خیلی حمایتشان کردیم. دیروز مدال طلا را کسب کردند و در ذهنم به دنبال کمک‌های بیشتر در حوزه ورزش بودم تا ایران پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه داشته باشد. حضور لی دو هی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران می‌تواند نقطه عطفی برای پیشرفت والیبال ایران باشد.

در ادامه این جلسه و پیش از شروع مکالمه آنلاین و تصویری با پارک‌ کی ‌وون، رئیس فدراسیون والیبال درباره او گفت: تحول والیبال ایران در دوره مرحوم یزدانی خرم آغاز شد و در دوران داورزنی به بهترین شکل ادامه یافت و این تحول با حضور پارک کی ‌وون در والیبال ایران آغاز شد. او کمک شایانی به والیبال کشور داشت و پس از آن هم به عنوان مشاور همواره حضور داشت.

امیرحسین منظمی دبیر کل فدراسیون والیبال هم ضمن تقدیر از پارک کی ‌وون به دلیل تلاش‌هایش برای والیبال ایران، گفت: او یکی از بهترین مربیان والیبال است و اولین مدال مردان بعد از انقلاب اسلامی را برای کشورمان به ارمغان آورد. بسیار با دانش است و پس از او استارت دریافت مقام های بعدی برای تیم ایران در آسیا زده شد.

پارک کی‌وون ضمن تقدیر از تقوی و منظمی بابت صحبت‌هایی که پیرامون او مطرح کردند، برای لی دو هی آرزوی موفقیت کرد.

مذاکره در خصوص برگزاری دیدارهای چهارجانبه با حضور تیم‌هایی چون کره‌جنوبی، تایلند و ایران از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که مورد استقبال کی‌ وون و سفیر کره جنوبی قرار گرفت و مقرر شد در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما