شناسهٔ خبر: 6814335 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده مردم بجنورد در نشست تحلیل «برجام» با حضور دانشجویان:

اگر آمانو بخواهد به مجلس آمریکا برود باید به مجلس ایران هم بیاید

نماینده مردم بجنورد در مجلس در خصوص مسئله حضور آمانو در کنگره آمریکا و احتمال افشای مطالب محرمانه از توافقات آژانس با ایران گفت: اگر قرار باشد آمانو به سنا یا کنگره آمریکا پاسخگو باشد، باید توضیح بدهد، کنگره آمریکا چکاره است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، قاسم جعفری، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان شب گذشته در دیدار با تعدادی از فعالان بسیج دانشجویی و اساتید خراسان شمالی به سئوالات آنان در خصوص توافقنامه وین پاسخ گفت.

 

وی در این رابطه بیان کرد: بحث هسته ای از اوایل دهه 60 و به طور جدی از اواسط دهه هفتاد در کشور ما مطرح شد.

 

جعفری افزود: بعد از اینکه دولت وقت تعلیق موقت هسته ای را برای رفع برخی مسائل پذیرفت، طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکردند و مقام معظم رهبری چند ماه مانده به پایان دولت دستور دادند تعلیق در همین دولت شکسته شود.

 

وی تصریح کرد: در این ایام بود که با روی کار آمدن دولت جدید پیشرفت های هسته ای سرعت گرفت تا جایی که ایران از بازارهای بین المللی درخواست سوخت 20 درصد برای راکتور تهران کرد.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: اما غربی ها مخالفت کردند و آنجا که آقای جلیلی مسئله تولید سوخت 20 درصد را مطرح کرد با تمسخر شدید آنان مواجه شد و گفتند بروید بسازید و در رسانه های خودشان هوچی گری و مسخره کردند.

 

جعفری با بیان اینکه در عین ناباوری دشمن ما به غنی سازی 20 درصد دست یافتیم، گفت: اینجا بود که حساسیت آنها روی برنامه هسته ای ما که دریافته بودند کاملا بر اساس دانش بومی است، بیشتر شد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز هم برخی رسانه های داخلی اقدام به ایجاد فضای سلطه، تمسخر و هوچی گری می کنند، گفت: آنها با بی سواد خواندن سعی دارند کاری کنند کسی جرات نکند حرف بزند.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص مسئله حضور آمانو در کنگره آمریکا و احتمال افشای مطالب محرمانه از توافقات آژانس با ایران گفت: اگر قرار باشد آمانو به سنا یا کنگره آمریکا پاسخگو باشد، باید توضیح بدهد، کنگره آمریکا چکاره است.

 

وی عنوان کرد: این توافقی صورت گرفته بین ایران و یک سازمان بین المللی است و چرا باید عضو کنگره او را فرا بخواند که باید در خصوص توافق محرمانه با ایران توضیح بدهی و کجای اساسنامه آژانس آمده برای یک دولت خاص حق ویژه ای باز کرده است.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر او بخواهد برود مجلس آمریکا پاسخگو باشد، اتفاقا باید بیاید و به مجلس ایران هم پاسخگو باشد.

 

جعفری گفت: ما تا زمانی که ابتکار عمل را دست نگیریم باید بنشینیم همین طور غصه بخوریم و ابتکار عمل یعنی اینکه بر اساس بسیاری از ظرفیت ها و دستاوردهای حقیقی خودمان برای دشمن رجز خوانی کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر آنها احساس کنند که ما نیاز به توافق داریم که متاسفانه برخی سیگنال ها نیز با این مضمون از داخل صادر می شود هر روز خواسته های نابجایشان را بالا می برند.

 

نماینده بجنورد با اشاره به اینکه امروز جنگ دنیا جنگ اراده هاست، تاکید کرد: آن ملتی می بازد که در اراده شکست بخورد و دولت ما باید اراده ادامه مقاومت را در خود خیلی بیشتر از این تقویت کند.

 

یکی از دانشجویان در پایان با انتقاد از تعطیلی مجلس در ایام بررسی متن برجام از جعفری خواست علت مسئله را توضیح دهد، وی در پاسخ گفت: باید مجلس را دقیقتر از این رصد بکنید.

نظر شما