شناسهٔ خبر: 68143075 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رالی بین‌المللی جاده ابریشم به استان گلستان رسید

رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم، با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، بلژیک، ترکیه و آلمان روز شنبه۲۰ مردادماه سال جاری با استقبال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان وارد گرگان شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایلنا به نقل از  کل روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان عصر شنبه۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ در حاشیه آیین استقبال از شرکت‌کنندگان در رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم، گفت: شرکت‌کنندگان در این رالی تور از کشورهای خود به ترکیه آمدند و روز دوشنبه ۱۵ مردادماه به‌طور رسمی پیمایش در مسیر جاده ابریشم را آغاز و روز پنجشنبه ۱۸ مرداد از طریق گذرگاه مرزی بازرگان در شهرستان ماکو آذربایجان غربی وارد کشورمان شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این گروه ۲۳ نفرِ با ۱۰ دستگاه خودرو کلاسیک در این رویداد بین‌المللی حضور دارند.

او افزود: شرکت‌کنندگان در این رویداد طی حدود ۵ روز پیمایش در ایران، ضمن آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن کشورمان از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور و از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری این مناطق بازدید خواهند کرد.

ساوری بابیان اینکه این رالی تور روز ۲۳ مردادماه از طریق مرز باجگیران در استان خراسان رضوی ایران را ترک می‌کند، گفت: شرکت‌کنندگان در رالی جاده ابریشم پس از ترک خاک کشورمان از کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان به خط پایان در شهر اورخون مغولستان خواهد رسید.

او بیان کرد: سفر شرکت‌کنندگان در رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و با همراهی تاکسی آفرود تیمار، انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اظهار امیدواری کرد شرکت‌کنندگان این تور با بازدید از جاذبه‌های نگارستان ایران و ثبت خاطراتی خوش در بازگشت به کشورهای خود مبلغانی برای فرهنگ و گردشگری کشورمان به‌ویژه استان گلستان باشند.

 

انتهای پیام/

نظر شما