شناسهٔ خبر: 68143048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی نشستی؛

سلامت فکری هر جامعه‌ای مرهون تلاش‌های خبرنگاران است

رشت- مدیرعامل مخابرات گیلان با اشاره به اینکه اصحاب رسانه تصویرگر زمان خویش هستند گفت: سلامت فکری هر جامعه‌ای مرهون تلاش‌های خبرنگاران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله حسنی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، اظهار کرد: اصحاب رسانه تصویرگر زمان خویش هستند.

وی با اشاره به اینکه سلامت فکری هر جامعه‌ای مرهون تلاش‌های خبرنگاران می‌باشد، افزود: خبرنگاران با تحمل سختی‌های فراوان اخبار را به اطلاع مردم می‌رسانند.

مدیرعامل مخابرات گیلان با بیان اینکه یک خبرنگار بدون تعصب اخبار واقعی جامعه را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند، گفت: حق گویی از طرف خبرنگاران مجاهدتی عظیم است که همین موضوع سبب شده که کار خبرنگاران در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

حسنی با اشاره به اینکه در گیلان ظرفیت حوزه مخابرات بسیار بالا است، تصریح کرد: ما توانایی تخصیص امتیاز تلفن ثابت به مردم را داریم و در گیلان میانگین هر ۱۰۰ نفر تعداد ۴۲ نفر دارای تلفن ثابت هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما تبدیل کافه‌های مسی به کافه نولی می‌باشد، خاطرنشان کرد: درصد ضریب دیتا را بالا برده‌ایم تا حدی که تعداد ۳ میلیون ۴۶۰ هزار شماره را در گیلان پوشش می‌دهیم.

مدیرعامل مخابرات گیلان با اشاره به اینکه مردم ما در گیلان بیشتر از یک سیم‌کارت دارند، تصریح کرد: تعداد ۹۵۶ دکل همراه اول در شهر و روستاهای گیلان داریم که اکثر سایت‌ها به 3g و 4g مجهز شده‌اند.

حسنی با بیان اینکه تعداد سایت‌های نسل ۵. ما نیز ۲۵ تا است، گفت: تکنولوژی روز ما الان تکنولوژی فیبر است و سال گذشته ما در حوزه فیبر نوری رتبه اول کشوری داشتیم و استان گیلان در این زمینه متحول شده است.

وی با اشاره به اینکه با تمام کمبودها به دنبال این هستیم که مردم ما از امکانات حرفه‌ای بهره ببرند، گفت: ما ۶۳ کیلومتر فیبر نوری را در شهرهای گیلان اجرایی کرده‌ایم و در هفته دولت سال گذشته بیش از ۳۲ پروژه افتتاح کردیم.

مدیرعامل مخابرات گیلان با تأکید بر اینکه قالب پروژه‌های ما دکل‌های ارتباطات سیار و فیبر نوری است، بیان کرد: تعداد ۴۲ سایت همراه اول را راه‌اندازی کردیم و تعداد ۲۰۶ سایت ما نیز افزایش تکنولوژی شده‌اند که ۱۸ سایت را نصب کرده‌ایم و ۱۱ سایت نیز را افزایش تکنولوژی داده‌ایم.

حسنی با اشاره به اینکه احداث ۴۳ سایت را در دست اجرا داریم، گفت: ۲۵۴ سایت را تغییر تکنولوژی داده‌ایم اما گرفتن مجوز از شهرداری و اداره راه برای ما مشکل ساز است و پروسه کار را طولانی می‌کند و ما را از اهداف ما دور می‌کند.

وی با بیان اینکه بعد از خصوصی‌سازی افزایش تعرفه مخابرات خیلی زیاد نبوده است، افزود: این موضوع اصلاً قابل قیاس با سایر ارگان‌های خدماتی نیست و به عنوان مثال تعداد ۱۱ تا سایت، اعتبارش تأمین شده و باید اطراف شهر رشت احداث شود و ما مشکل تملک زمین برای احداث دکل داریم.

نظر شما