شناسهٔ خبر: 68142946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

شگفتی پزشکیان در دولت چهاردهم/ رژه چهره‌های تکراری برای ۶ وزارتخانه

اقتصادنیوز : شش چهره معرفی شده توسط مسعود پزشکیان به عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس،‌ سابقه تصدی پست وزارت را در دولت های گذشته دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، نهمین رئیس جمهوری ایران برای تکمیل کابینه چهاردهم، امروز فهرست ۱۹ نفره از وزیران پیشنهادی خود را به میدان بهارستان فرستاد تا تشریفات قانونی برای بررسی صلاحیت تیم ۱۹ نفره وزیرانش آغاز شود.

بررسی اسامی موجود در فهرست ارسالی پزشکیان به مجلس حاوی نکات جالبی ست که اقتصادنیوز در این گزارش به آن می پردازد.

تا اینجای کار و از میان فهرست ۳۰ نفره معاونان، مشاوران و وزیران پیشنهادی، هیچ فردی از میان اقلیت های مذهبی نیست. این در حالی است که مسعود پزشکیان همواره در کمپین های انتخاباتی خود بر سهم دادن به اقلیت های مذهبی تاکید داشت.

بررسی فهرست کلی کابینه احتمالی مسعود پزشکیان از وجود نام تنها ۲ زن حکایت دارد؛ زهرا بهروز آذر به عنوان معاون زنان رئیس جمهوری و فرزانه صادق مالواجرد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی. اگر فرزانه صادق مالواجرد نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد، سهم زنان در کابینه پزشکیان حداقلی خواهد بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «8 ویژگی مهم فهرست 30 نفره کابینه احتمالی پزشکیان/ رژه تکراری‌ها برای 6 وزارتخانه/ سهم حداقلی برای زنان!+ جدول» بخوانید.

نظر شما