شناسهٔ خبر: 68142665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله پهپادی به خودروی ارتش سوریه

تهران- ایرنا- منابع رسانه‌ای امروز یکشنبه از هدف قرار گرفته شدن یک دستگاه خودروی ارتش سوریه با پهپاد و شهید و زخمی شدن شماری از نیروهای مردمی همپیمان ارتش این کشور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک در استان «دیرالزور» در شرق سوریه به نقل از منابع مطلع در حومه شرقی این استان اعلام کرد: یک پهپاد خودروی ارتش سوریه را هدف قرار داد.

وی گفت: این حمله منجر به شهادت ۶ نفر از نیروهای همپیمان ارتش سوریه و زخمی شدن بیش از ۱۵ نفر دیگر از آنها شد.

جزئیات بیشتری از این حمله گزارش نشده است.

عملیات ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی در مناطق مختلف این کشور و به طور ویژه در مناطق حاشیه ای استان ادلب و مناطق شمالی استان لاذقیه ادامه دارد.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه، چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما