شناسهٔ خبر: 68141843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

مزایده واگذاری حمام سالار در استان زنجان

زهرا محمدی

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: حمام سالار ارگ سلطانیه برای بهره برداری، به مزایده گذاشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، سید سعید صفوی  اظهار کرد: صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دست‌بافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، مجوز بهره برداری از حمام سالار را برای مشارکت بخش خصوصی در بازسازی و مرمت صادر کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: همه مراحل برگزاری مزایده از دریافت اسناد مزایده تا ارائه پیشنهاد مزایده‌گران و همچنین کمیته فنی و بازرگانی در زمان بازگشایی پاکت‌ها، از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) انجام خواهد شد.

صفوی گفت: یکی از اقداماتی که برای رسیدن به این هدف می‌توان انجام داد، تغییر کاربری و تبدیل این بناها به هتل، رستوران وسفره‌خانه است، البته این راهکار هم مخالفان و هم موافقان زیادی دارد.

 او بیان کرد: تمامی مراحل برگزاری مزایده از دریافت اسناد مزایده تا ارائه پیشنهاد مزایده گران و همچنین کمیته فنی و بازرگانی در زمان بازگشایی پاکت ها، از طریق درگاه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) به آدرسwww.setadiran.ir انجام خواهد شد..لازم است علاقمندان به شرکت در تمامی مزایده ها و مناقصات صندوق توسعه و احیاء مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را انجام دهند.

حمام تاریخی سالار را سیف علی خان کلانتری معروف به سالارخان در اواخر دوره قاجار و در سال ۱۲۹۳ ه. ش ساخت. این ینای تاریخی در داخل ارگ سلطانیه و در جوار گنبد معروف الجایتو واقع شده است این حمام شبیه به همه حمام‌های ایرانی، کاملا در زیر زمین ساخته شده و همه عناصر اصلی تشکیل دهنده حمام ایرانی از قبیل گرمخانه، میاندر، سر بینه، تون و خزینه را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما