شناسهٔ خبر: 68141418 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۲۶ شهریور در تقویم ملی به نام اورژانس ثبت شد

بیست‌وششم شهریور به عنوان روز ملی اورژانس در تقویم رسمی کشور به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بنا بر اعلام رئیس سازمان اورژانس کشور، با پیگیری‌های مستمر و درخواست‌های مکرر این سازمان، بیست‌وششم شهریور به عنوان روز ملی اورژانس در تقویم رسمی کشور به تصویب رسید.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در همین راستا اظهار کرد: روز ملی اورژانس فرصتی است تا به اهمیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و نقش حیاتی آن در حفظ سلامت و جان شهروندان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم این اقدام، موجب افزایش آگاهی عمومی نسبت به خدمات ارزنده اورژانس و قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ما در این عرصه شود، همچنین، این روز می‌تواند فرصتی برای مرور دستاوردها، چالش‌ها و برنامه‌های آتی این سازمان باشد.

رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن قدردانی از حمایت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادهای مرتبط تأکید کرد: این اقدام، گامی مهم در جهت ارتقای سطح آگاهی عمومی و توجه به اهمیت خدمات اورژانس است و امیدواریم این روند رو به رشد در آینده نیز با قدرت ادامه یابد.

میعادفر خاطرنشان کرد: این رویداد آرزوی چندین ساله همکاران ما در اورژانس بوده است و پس از سال‌ها پیگیری و نامه‌نگاری، در آبان سال گذشته پس از چندین جلسه رأی‌زنی و ارائه ادله و مستندات به شورای انقلاب فرهنگی، توانستیم موافقت ثبت این روز را به دست آوریم و این آرزوی چندین ساله پرسنل اورژانس را محقق کنیم.

نظر شما