شناسهٔ خبر: 68141235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه ایلام: قدرت اثرگذاری رسانه‌ها در بیان دستاوردهای نظام انکارناپذیر است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به قدرت انکارناپذیر و اثرگذار رسانه‌ها در جامعه، گفت: رسانه‌های استان با همین امکانات محدود خود دستاوردهای نظام و واقعیت‌های پیشرفت استان را برای مردم تبیین و بازگو کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی‌تبار" روز یکشنبه در دیدار با اعضای تیم رسانه‌ای جام امید استان ایلام، اظهار کرد: بُعد رسانه برای تبیین ارزش‌ها و بیان واقعیت‌های جامعه، در صورت پرهیز از حواشی بسیار قدرتمند است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه اهرم پیش برنده توسعه استان به شمار می‌رود، تصریح کرد: وجود نگاه های تنگ‌نظرانه و حزبی برای رسانه‌ها آفت و مانع توسعه استان است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: یکی از وظایف خطیر رسانه‌های متعهد و دلسوز، انتقاد از عملکرد مسئولان با پرهیز از تخریب و سوگیری‌های شخصی یا حزبی است و رسانه‌ها با ایجاد امیدآفرینی، بیانگر محاسن و دستاوردهای نظام باشند و مطالبه‌گری مردم و یا نواقص موجود در جامعه را بدور از تخریب بیان کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره اربعین حسینی و میزبانی استان ایلام از زائران عتبات عالیات، اضافه کرد: اربعین جلوه‌گر زیبایی‌های بی‌شماری است که باید شکوه و عظمت حماسه بزرگ مردمی اربعین توسط رسانه‌ها به جهان مخابره شود.

امام جمعه ایلام: قدرت اثرگذاری رسانه‌ها در بیان دستاوردهای نظام انکارناپذیر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: اقدامات اربعین در بُعد فرهنگی ضعیف و مغفول مانده است و باید زیرساخت‌های فرهنگی اربعین تقویت شود.

رئیس بسیج رسانه استان ایلام نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری اولین رویداد جام امید در مراحل استانی و ملی پرداخت و گفت: این رویداد رسانه‌ای در مرحله کشوری با حضور ۶۰۰ خبرنگار داخلی و ۵۰ خبرنگار خارجی از ۱۷ کشور دنیا روزهای پایانی اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.

"محمد علی‌نظری" افزود: رسانه‌های راه یافته در جام امید مرحله کشوری با سه محور جهاد امید، جهاد تبین و جهاد خدمت با هدف امیدآفرینی در جامعه و بیان دستاوردهای نظام با هم به رقابت پرداختند و تیم استان ایلام در بخش انتشار موفق به کسب مقام سوم شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه حجم بیشتر زائران اربعین از مرز مهران می‌گذرند و ایلام در ایام اربعین کانون توجه مسئولان و رسانه‌ها است، پیشنهاد برگزاری رویداد فراملی اربعین با عنوان قافله از سوی بسیج رسانه استان به مرکز ارائه شد که این پیشنهاد با موافقت سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران و سازمان بسیج رسانه کشور قرار گرفت و امسال این رویداد به دبیری استان ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، خبرنگاران ایرنا متشکل از زهرا موسوی، آزاده خرم، ناهید ابراهیمی و سیدحرمت الله موسوی مقدم و ۲ تن از خبرنگاران رسانه‌های محلی استان در قالب گروه رسانه‌ای شهید صارمی یک گروه رسانه‌ای دیگر از استان (در مجموع ۱۴ خبرنگار) در قالب تیم رسانه‌ای استان ایلام در رویداد بین‌المللی جام امید شرکت کردند و به رتبه سوم این رویداد دست یافتند.

اولین رویداد بین المللی جام امید ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.


نظر شما