شناسهٔ خبر: 68141170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تفاهمنامه همکاری در برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان امضاء شد

رشت - ایرنا - تفاهمنامه همکاری و هم افزایی برای برگزاری باشکوه دومین کنگره ملی سرداران و هشت هزار شهید گیلان که اردیبهشت ۱۴۰۴ برپا می شود، امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار و مجمع نمایندگان و فرمانده سپاه قدس استان منعقد شد.

صاحب‌خبر -

نماینده ولی فقیه درگیلان در این نشست با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا اقدامی ارزشمند و بسیار فاخر است، گفت: باید این کنگره در خور شان و منزلت شهدا برگزار شود.

آیت الله رسول فلاحتی، جلب رضای خدا را مهم‌ترین هدف برگزاری کنگره شهدا دانست و افزود: اگر به این مهم توجه کافی نشود نتیجه کار رضایت‌بخش نخواهد بود.

وی معرفی حماسه سازان انقلاب و دفاع مقدس به نسل امروز، الگو سازی از این رشادت‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این دست برنامه‌ها دانست و گفت: استمرار برگزاری چنین برنامه‌های فاخری برای آشنایی مردم با ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان مورد انتظار جدی است.

استاندار گیلان هم دراین نشست با بیان اینکه درشرایطی که دشمنان با به راه انداختن جنگ ترکیبی وشناختی تلاش می‌کنند، آرمان‌های شهدا را کم رنگ جلوه دهند، افزود: برگزاری کنگره شهدا گامی مهم برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است.

اسدالله عباسی افزود: باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم از همه ظرفیت‌ها به ویژه مردمی بهره گرفت.
مهرداد گودرزوند چگینی رییس مجمع نمایندگان استان هم در این نشست آمادگی همه نمایندگان استان برای برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان اعلام کرد و گفت: از همه ظرفیت‌های قانونی برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم در استان استفاده خواهد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این مراسم گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان در حال انجام است.

سردار حمید دامغانی با بیان اینکه بخشی از مقدمات لازم انجام شده و مابقی نیز در ماه‌های آینده انجام می‌شود، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با این رویداد بزرگ فرهنگی، اجلاسیه‌های شهرستانی و تولید آثار فاخر سینمایی با بهره گیری از زندگی نامه شهدای استان از جمله برنامه‌های پیش از برگزاری این کنگره است.

در این نشست همچنین نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و برخی از حاضران جلسه نظرات خود را در خصوص چگونگی برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان بیان کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما