شناسهٔ خبر: 68140560 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواهان بمباران اردوگاه «جنین» شد

تهران- ایرنا- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواهان تکرار سناریوی شهر غزه در اردوگاه «جنین» در کرانه باختری رود اردن و بمباران آن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری صهیونیستی «ماکان»، «اسرائیل کاتس» در دیدار با جمعی از شهرک‌نشینان صهیونیست، از کابینه این رژیم خواست تا جنایات غزه را در اردوگاه جنین در کرانه باختری نیز تکرار کند.

وی مدعی شد که اردوگاه های آوارگان فلسطینی در کرانه باختری، از جمله اردوگاه جنین تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین نیست و ساکنان آن از ایران فرمان می گیرند.

این مقام صهیونیست خواهان آواره شدن ساکنان اردوگاه جنین شد و گفت: این اردوگاه باید تخلیه شده و مثل غزه، با آن برخورد شود.

کاتس، مرز شرقی سرزمین های اشغالی فلسطین با اردن را از جمله مرزهایی دانست که مقاومت فلسطین از آن برای قاچاق سلاح استفاده می کند و خواستار انسداد این مرز شد.

به گزارش ایرنا، از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهرماه ۱۴۰۲)، ارتش رژیم صهیونیستی بر دامنه حملات خود در کرانه باختری افزوده است.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش اشغالگر و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

نظر شما