شناسهٔ خبر: 68140263 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز کار ستاد اربعین شهرداری کرمانشاه در شهر قصر شیرین آغاز کار ستاد اربعین شهرداری کرمانشاه در شهر قصر شیرین

ستاد اربعین شهرداری کرمانشاه در شهر قصر شیرین با ۳۰۰ نیرو آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

از صبح امروز یکشنبه (۲۱ مرداد ماه) ستاد اربعین شهرداری کرمانشاه متشکل از ۱۰۰ پاکبان و ۲۰۰ نیروی خدماتی، ستادی، امدادی و نجاتی و فرهنگی در قصر شیرین آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، شهرداری کرمانشاه در روز گذشته بیستم مرداد ماه ۱۰۰ پاکبان و نیرو های خدماتی  و امدادی و لوجستیکی خود را راهی شهر قصرشیرین کرد.

۱۷۰ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون و ۶ اکیپ گشت و بازرسی از روز سه شنبه (۱۶ مرداد ماه) برای انتقال و جابه‌جایی زائرین از شهر قصرشیرین به مقصد پایانه مرزی خسروی به این شهر اعزام شدند.

ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری کرمانشاه از شهر قصرشیرین به مرز خسروی به صورت سه شیفت و با مبلغ مصوب ۳۰ هزار تومان اقدام به جا‌به‌جایی زائرین می‌کنند.

سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه نیز با اعزام ۲ خودروی نیمه سنگین اطفایی حریق، یک خودرو نیمه سنگین مه‌پاش و ۲ خودروی سبک اطفایی حریق و جمعا ۵ دستگاه خودروی اطفایی و امدادی به همراه ۱۵ نیروی آتش نشان در شهر قصرشیرین و نقطه صفر مرزی در پایانه خسروی آغاز به کار کرد.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به صورت مشترک فضا سازی شهری در کرمانشاه تا قصر شیرین و مرز خسروی با اتکا به احادیث و روایات در باب امام حسین (ع) و  اربعین حسینی را عهده دار هستند.

از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تهیه تیزر و فیلم تبلیغاتی برای معرفی مرز خسروی و مقایسه این مرز با دیگر مرز ها برای سهولت تردد زائرین است.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تولید محتوا در خصوص بهداشت سفر و اقدامات مقابله با گرما زدگی در سفر اربعین است.

این سازمان ۲ موکب نیز در کرمانشاه و مسیر قصر شیرین تاسیس کرده است با امکانات اتاق استراحت مادر و کودک برای کودکان خردسال.

چاپ ویژه‌نامه اربعین با نگاه پرورش کودکان و تدارک مسابقه نقاشی و کتابخوانی نیز در این ویژه نامه دیده شده است.

اختتامیه سوگواره نواهای آئینی دروازه کربلا و همایش پیاده روی جاماندگان اربعین از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه است.

نظر شما