شناسهٔ خبر: 68139857 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

بازداشت دلال ارز با ۵۸ هزار یورو و دستگیری شرور اسلحه به دست

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری یک دلال غیرمجاز ارز در خیابان فردوسی با ۵۸ هزار و ۵۰ یورو خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز یکشنبه در این باره گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیشدستانه در مبارزه با اخلالگران بازار ارز مشخص شد که افرادی در دفتر خود در پاساژی واقع در خیابان فردوسی، اقدام به فعالیت غیرمجاز ارزی می‌کنند که در این راستا یکی از این افراد توسط پلیس شناسایی و در دفتر خود دستگیر شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بازرسی از دفاتر کار این افراد که فاقد هرگونه جواز کسب و تابلو بود، مقادیری ارز شامل ۵۸ هزار و ۵۰ یورو و دلار جمعا به ارزش ۴۵ میلیارد تومان کشف شد.


سرهنگ افشاری افزود: همچنین تعداد زیادی اسناد و مدارک و مستندات مربوط به فعالیت غیرمجازی ارزی هم از دفتر متهم کشف که پرونده‌ای در خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی منتقل شد.

وی شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با شماره‌ تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دستگیری اراذل و اوباش و کشف سلاح گرم

همچنین سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری عامل ناامنی که با استفاده از سلاح گرم و شلیک گلوله باعث برهم زدن نظم عمومی شده بود، خبر داد.

سرهنگ حسین مافی گفت: پیرو دریافت خبر درگیری توسط اراذل و اوباش و ایجاد رعب و وحشت در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۳۰ نازی آباد، عوامل کلانتری برای شناسایی و دستگیری عوامل درگیری به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این شخص با شلیک گلوله و استفاده از سلاح گرم باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان شده بود، افزود: ماموران پلیس در یک عملیات ویژه پلیسی موفق به شناسایی متهم شدند و او را زمینگیر و دستگیر کردند.
سرهنگ مافی ادامه داد: در بازرسی از متهم یک قبضه سلاح گرم به همراه چهار فشنگ و یک عدد پوکه کشف و متهم به کلانتری منتقل شد.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان و استفاده از سلاح گرم اعتراف کرد  و در بررسی سوابق متهم مشخص شد که متهم یکی از اراذل و اوباش سابقه دار در منطقه است.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: تا کنون چهار نفر از شکات شناسایی شده و شناسایی شکات دیگر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ مافی با اشاره به این که امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد می شود، گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

نظر شما