شناسهٔ خبر: 68139814 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه‌یابی «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در آمریکا

تهران- ایرنا- پویانمایی «در سایه سرو» در بیستمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «هالی شورتز» کشور آمریکا به رقابت می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن کوتاه «در سایه سرو» ساخته مشترک حسین ملایمی و شیرین سوهانی و از تولیدات موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی خود بار دیگر در یکی از جشنواره‌های مورد تایید اسکار نمایش داده می‌شود.

این فیلم کانون پرورش فکری که محصول سال ۲۰۲۳ است در روز جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ (۹ آگوست ۲۰۲۴) همراه با ۱۰ فیلم دیگر به نمایش گذاشته شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه هالی شورتز که به عنوان یک جشنواره واجد شرایط برای جوایز اسکار شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویدادهای فیلم کوتاه در جهان است.

راه‌یابی «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در آمریکا

همچنین هالی شورتز با جذب بیش از ۶هزار فیلم کوتاه در سال و حضور فیلم‌سازان، بازیگران و حرفه‌ای‌های صنعت سینما، به یک نماد بین‌المللی از کیفیت و نوآوری سینمایی تبدیل شده است.

این جشنواره با برگزاری نمایش‌ها، رویدادهای شبکه‌سازی و پنل‌های مختلف، فرصت‌هایی برای پیشرفت حرفه‌ای فیلم‌سازان فراهم می‌کند. هالی شورتز به عنوان یک پلتفرم برای فیلم‌سازان مستقل در سراسر جهان شناخته می‌شود و از سوی مجله MovieMaker به عنوان یکی از ۵۰ جشنواره فیلم برتر برای شرکت در آن توصیه شده است. در سال گذشته، این جشنواره توانست ۹ نامزدی اسکار را در دسته‌بندی‌های فیلم کوتاه به دست آورد.

بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه هالی شورتز در لس‌آنجلس آمریکا، از ۱۸ تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ (۸ تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۴) در حال برگزاری است.

نظر شما