شناسهٔ خبر: 68139460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدور بیش از ۹ هزار جلد گذرنامه برای زائران اربعین در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - رییس دایره گذرنامه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۹ هزار و ۱۸۰ جلد گذرنامه برای زائران اربعین در این استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محسن سوری روز یکشنبه به ایرنا افزود: پلیس گذرنامه از مدت ها پیش فعالیت خود را برای خدمات رسانی به زائران اربعین آغاز کرده و با جدیت مشغول پاسخگویی به متقاضیان هستند.

وی ادامه داد: تا پایان روز جمعه ۱۹ مرداد که مصادف با چهارم صفر است ۹ هزار و ۱۸۰ جلد گذرنامه عادی و زیارتی برای زائران اربعین صادر شده است.

سرهنگ سوری با بیان اینکه زائران برای دریافت گذرنامه خود حتما باید از طریق وبگاه "پلیس من" کارهای مربوط به ثبت نام را انجام دهند، یادآور شد: این افراد برای دریافت گذرنامه به پلیس مراجعه نکنند.

رییس دایره گذرنامه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه افزود: پرسنل این دایره در مرکز پلیس گذرنامه تنها به رفع نقص و ایرادات افراد مراجعه کننده می پردازند و آن ها را برای تکمیل مدارک راهنمایی می کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین نقص مدارک هویتی زائران مربوط به عکس است، یادآور شد: این افراد توجه داشته باشند هنگام مراجعه به وبگاه پلیس من، عکس ۶*۴ رنگی را بارگذاری کنند تا در سیستم با پیغام خطا مواجه نشوند.

سرهنگ سوری از افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات و کربلای معلی را دارند خواست هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام و دریافت گذرنامه اقدام کرده و کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.

به گزارش ایرنا؛ تردد زائران اربعین از چند سال گذشته از مرز خسروی در استان کرمانشاه از سرگرفته شده است و سال گذشته بیش از یک میلیون زائر از این مرز بین المللی عازم عراق شدند.

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین واقع در غرب استان کرمانشاه نزدیک ترین مسیر اصلی به شهرهای زیارتی عراق محسوب می‌شود بطوریکه زائران در نصف روز می‌توانند خود را از کرمانشاه به بغداد، نجف، کربلا و سامرا برسانند.

نظر شما