شناسهٔ خبر: 68138979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واکنش کامالا هریس به هدف قرار گرفتن مدرسه التابعین در غزه

ساجده محمودی

معاون رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در نوار غزه، کشته شدن غیرنظامیان در جنگ غزه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ به حمله روز شنبه رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در غزه واکنش نشان داد که در نتیجه آن بیش از ۱۰۰ نفر به شهات رسیدند و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

هریس که دریک رویداد انتخاباتی در فینیکس، واقع در ایالت آریزونا صحبت می‌کرد با ابراز تاسف نسبت به اینکه «غیرنظامیان بیشماری دوباره کشته شده‌اند» خواستار توافق برای آزادی اسرا و برقراری آتش‌بس شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پس از این حمله مدعی شد مدرسه التابعین به‌عنوان یک مرکز نظامی فعال حماس و جهاد اسلامی عمل می‌کرده است.

معاون رئیس جمهور آمریکا علاوه‌براین گفت: اسرائیل حق دارد به دنبال (اعضای) حماس برود اما همچنین مسئولیت مهمی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان دارد.

در حال‌یکه ایالات متحده تامین کننده اصلی تسلیحات مرگبار رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۰ ماهه آن علیه نوار غزه است، شان ساوت، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز به حمله به مدرسه التابعین واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای گفت: ما عمیقاً نگران گزارش‌ها مبنی بر تلفات غیرنظامیان در غزه در پی حمله اسرائیل به محوطه‌ای در غزه که شامل یک مدرسه بود، هستیم. ما همچنین بارها و به‌طور مداوم گفته‌ایم که اسرائیل باید تدابیری برای به حداقل رساندن آسیب غیرنظامیان اتخاذ کند.

او افزود: ما در تماس با همتایان اسرائیلی خود خواستار جزئیات بیشتر درباره این حمله شده‌ایم.

حمله هوایی روز شنبه رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قدرت‌های غربی و منطقه‌ای قرار گرفت و مصر تاکید کرد این کار نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها تمایلی به آتش‌بس یا پایان دادن به جنگ غزه ندارند.

بنابر گزارش شبکه بی‌بی‌سی، رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته به چندین پناهگاه از این دست در غزه حمله کرده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، ۴۷۷ ساختمان از ۵۶۴ مدرسه در غزه تا ۶ ژوئیه به‌طور مستقیم مورد هدف قرار گرفته یا آسیب دیده‌اند و از آن زمان به بعد نیز بیش از ۱۲ ساختمان هدف قرار گرفته است. این مدارس اغلب محل اسکان فلسطینیانی است که در ماه‌های گذشته در نتیجه حملات بی‌خانمان شده‌اند.

مدرسه التابعین بیش از ۱۰۰۰ نفر را در خود جای داده است که اخیراً میزبان ده‌ها آواره از شهر بیت حانون بوده که پس از دستور ارتش رژیم صهیونیستی به آنها برای ترک خانه‌های خود به آنجا پناه بردند.

به گفته شاهدان، ساختمان مدرسه به‌علاوه به‌عنوان مسجد مورد استفاده قرار می‌گرفت و حمله در هنگام نماز صبح در حالی‌ اتفاق افتاد که غیرنظامیان در حال اقامه نماز در آن بودند.

انتهای پیام

نظر شما