شناسهٔ خبر: 68138880 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حماس: روایت ارتش اشغالگر درباره شهدای قتل عام التابعین گمراه‌کننده و نادرست است

مریم مینایی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که روایت ارتش رژیم صهیونیستی درخصوص شهدای بمباران مدرسه «التابعین» واقع در محله «الدرج» در شهر غزه مبنی‌بر اینکه جزو نیروهای حماس و جهاد اسلامی بودند، دروغ، بی‌پایه و اساس و گمراه‌کننده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، از میان بیش از ۱۰۰ غیرنظامی در این کشتار رژیم صهیونیستی، اشغالگران برای توجیه جنایت خود، ۱۹ شهید را اعلام کردند که مدعی بودند از فعالان مقاومت بودند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، در این بیانیه همچنین آمده است، ادعاهای ارتش رژیم اشغالگر در مورد کشتار التابعین بی‌پایه و اساس و عاری از صحت است. این روایت رژیم صهیونیستی در راستای تلاش برای توجیه جنایت شنیع خود در سایه انتقادات بین‌المللی گسترده از آن بیان شده است.

جنبش حماس در بیانیه خود تاکید کرد، در میان کسانی که در این کشتار شهید شده‌اند، حتی یک فرد مسلح هم وجود ندارد و همه غیرنظامی هستند که هنگام اقامه نماز صبح هدف قرار گرفته شدند.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد، لیست شهدای روز شنبه شامل کودکان، کارمندان دولت، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های دینی است و هیچ ارتباطی با فعالیت‌های سیاسی یا نظامی نداشتند.

جنبش مذکور همچنین تاکید کرد، کشتار محله الدرج یکی از هزاران قتل عام توسط اشغالگران نازی در غزه است که عامدانه غیرنظامیان بی‌دفاع را هدف قرار داده است.

جنبش حماس در پایان اعلام کرد، رژیم صهیونیستی پس از هر کشتاری که انجام می‌دهد، عمداً چنین دروغ‌هایی را منتشر می‌کند تا جنایات شنیع خود را که برای هر نظاره‌گری واضح و روشن است، توجیه کند.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی اعلام کردند لیست منتشر شده از کسانی که در کشتار التابعین هدف قرار گرفته شدند دربردارنده اطلاعات گمراه‌کننده‌ای است.

منابع اعلام کردند ۲ نفر از این لیست ۲ روز قبل از کشتار در مناطق دیگر به شهادت رسیدند؛ شهید «منتصر ضاهر» ذکرشده در این لیست روز جمعه به همراه خواهرش دور از مدرسه التابعین به شهادت رسید. شهید «یوسف الوادیه» که در این لیست درج شده ۲ روز قبل در مکانی دیگر به شهادت رسیده بود. شهید «محمد الطیف» نیز که در این لیست قرار دارد، جزو شخصیت‌های آکادمیک و مدیر سابق مدرسه است و هیچ ارتباطی با فعالیت نظامی ندارد.

منابع مذکور اعلام کردند، برخی از کسانی که نامشان در لیست آمده شخصیت‌های دینی و اساتید دانشگاه هستند که هیچگونه نقشی در فعالیت‌های نظامی نداشتند.

ارتش رژیم اشغالگر برای توجیه جنایت هولناک روز گذشته در مدرسه التابعین در شهر غزه به دروغ‌گویی و گمراه‌سازی متوسل شده است.

 اشغالگران صهیونیست مدعی شدند که در این مدرسه شماری از مبارزان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی حضور داشتند که این ادعا قاطعانه توسط طرف فلسطینی رد شده است.

پیشتر جنبش حماس مجدداً از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا کمیته‌های تحقیقاتی بین‌المللی تشکیل دهند، وارد نوار غزه و مراکز پناهگاهی آوارگان شوند، ادعاهای دروغین ارتش اشغالگر را مورد تحقیق قرار دهند، جنایات جاری آن را افشا کرده و قطعنامه‌ها و معاهدات را اجرایی کنند؛ معاهدات و قطعنامه‌هایی که برای محافظت از غیرنظامیان در جنگ‌ها، برای پایان دادن به این جنایت مداوم علیه مردم در نوار غزه مطرح شده‌اند.

بامداد روز شنبه، ۲۰ مرداد، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مدرسه «التابعین» در محله الدرج واقع در شهر غزه، به کشتار عامدانه آوارگان فلسطینی دست زده است. در پی این جنایت، دست‌کم ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند.

«انس الشریف» خبرنگار شبکه خبری الجزیره در غزه گزارش داد: رژیم صهیونیستی نمازخانه مدرسه را در حالی که آوارگان در آن در حال اقامه نماز صبح بودند با سه موشک هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، طوری که اجساد روی هم انباشته شده بودند.

انتهای پیام

نظر شما