شناسهٔ خبر: 68138525 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با رأی موافق اعضای شورای شهر محقق شد؛

تصویب گزارش حسابرسی ۱۴۰۲ شرکت خدمات اداری شهر

سیدمیثاق اختر

گزارش حسابرسی شرکت خدمات اداری شهر برای سال ۱۴۰۲ با رأی موافق اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه علنی این شورا بررسی گزارش حسابرسی شرکت خدمات اداری شهر برای سال ۱۴۰۲ را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از شهرداری برای انجام سریع گزارشات حسابرسی مجموعه‌های خود گفت: شرکت خدمات اداری شهر نیز تکالیف گزارشات حسابرسی را عملیاتی کرده و گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۲ این شرکت منصفانه اعلام شده است.

وی افزود: شرکت موظف است مطالبات خود از شهرداری تهران را وصول کند که به ۹۰ میلیارد تومان از گذشته می رسد. ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیز صورت گرفته که از این مبلغ تسهیلات به کارکنان برای سفر به عتبات عالیات صورت گرفته که باید این رقم از شهرداری دریافت شود.

امانی با بیان اینکه شهرداری موظف است در راستای درآمدزایی، تمامی امور اداری از جمله طرح طبقه بندی مشاغل را به جای واگذاری به دیگر شرکت‌ها به این شرکت واگذار کند، تأکید کرد: شرکت موظف به تعیین تکلیف اسناد مالکیت اموال غیرمنقول و ایجاد زیرساخت‌ها برای ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد است و باید ظرف یک ماه سامانه جامع مالی فاینانس را با همکاری سازمان فاوا راه اندازی کند.

در ادامه این جلسه شهاب الدین صابونچی مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر نیز با حضور در صحن شورای شهر تهران گفت: مطالباتی که اشاره شد به سنوات قبل بر می‌گردد و پیگیری‌ها صورت گرفته و معاونت مالی پذیرفته که این بدهی وجود دارد و بخشی از آن تعیین تکلیف شده است. وامی که به اداره کل رفاه پرداخت شده باید از سوی شهرداری بازگردد. ما نمی‌توانیم طرح دعوا کنیم و شهرداری باید موظف به پرداخت رقم مقرر به شرکت خدمات اداری شهر شود.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی سامانه فاینانس به همکاری سازامان فاوا نیاز داریم، تأکید کرد: ما با وجود اینکه مقید هستیم که سود ناشی از کارمزد شهرداری را به اندازه‌ای بالا نبریم که کارمزد بیشتری نیز بپردازیم، سود عملیاتی شرکت را افزایش داده‌ایم. ما سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد سود عملیاتی داشتیم اما امسال سهم سود عملیاتی را به ۴۰ درصد افزایش دادیم و مبلغ خالص ۱۱ برابر شد.

صابونچی افزود: طبقه بندی مشاغل از وزارت کار مجوز گرفت. اگر اولویت شهرداری در طبقه بندی مشاغل به شرکت خدمات اداری شهر واگذار شود، به صرفه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نهایتا پس از بحث و بررسی گزارش حسابرسی شرکت خدمات اداری شهر برای سال ۱۴۰۲ با حداکثر آراء موافق اعضای شورای شهر تهران تأیید و تصویب شد.

انتهای پیام

نظر شما