شناسهٔ خبر: 68138306 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگرانی، سردرگمی و انتظار انتقام؛ معضل بزرگ رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- انتظار و نگرانی از پاسخ انتقامی جمهوری اسلامی ایران و حزب الله به ۲ جنایت رژیم صهونیستی در بیروت و تهران بر سراسر زندگی صهیونیست های ساکن فلسطین اشغالی سایه افکنده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، این نگرانی و انتظار نه تنها در رسانه های رژیم صهیونیستی بلکه بر تمام شئون زندگی صهیونیست ها در فلسطین اشغالی حاکم شده و فکر و ذهن مسئولان در تمام سطوح و توده صهیونیست ها را به خود مشغول کرده است.

بیشترین بحث ها و تحلیل ها در این باره بر ۲ موضوع زمان و چگونگی پاسخ انتقامی ایران و حزب الله لبنان متمرکز شده است و آنچه براین نگرانی ها افزوده، کمبود اطلاعات در این زمینه و ناتوانی از ارزیابی برای برنامه ریزی های بعدی است.

برهمین اساس، «آوی دیختر» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی گفت: در اسرائیل هیچ کسی از زمان حمله حزب الله خبر ندارد و هیچ اطلاعات و نشانه ای نیز در این باره موجود نیست.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز نوشت: دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل تاکنون موفق نشده اند چگونگی و زمان پاسخ ایران و حزب الله به ۲ ترور در تهران و بیروت را پیش بینی کنند.

«موریا والبرگ» مفسر و تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: هیچ اطلاعاتی درباره حمله انتقامی ایران وجود ندارد و هیچ کس نمی تواند بگوید این حمله چه زمانی انجام می شود.

پایگاه صهیونیستی «واللا» نیز به نوبه خود نوشت: مسئولان اسرائیلی و آمریکایی برغم ناتوانی در تشخیص زمان حمله ایران و حزب الله، اعلام کرده اند که این حمله به زودی انجام می شود.

«الون بن داوید» تحلیلگر امنیتی و نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گفت: حزب الله زمان و چگونگی حمله را تعیین کرده است و به دنبال ریختن خون اسرائیلی ها است و به دنبال یک هدف دردناک می گرد.

برپایه این گزارش، برخی از تحلیلگران صهیونیست، زمان حمله را روز ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) و همزمان با روز روزه سالانه یهودیان می دانند و عدای دیگر مانند «یوسی یهوشع» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» معتقدند که ایران و حزب الله، تا آنجا که بتوانند، رژیم اسرائیل را در حالت انتظار و نگرانی باقی می گذارند.

** پاسخ حزب الله و سناریوهای غیرقابل پیش بینی

گزارش های رژیم اسرائیل نشان می دهد که نگرانی تل آویو از حمله حزب الله از سه جبهه هوایی، دریایی و زمینی است و مقامات صهیونیست نسبت به هدف قرار گرفتن پایگاه های ارتش خود در مرکز فلسطین اشغالی نگران هستند و منابع رسمی رژیم صهیونیستی، «کریا» (مقر وزارت جنگ و ستاد ارتش» را از اهداف اصلی حزب الله اعلام کرده اند.

براساس این گزارش ها، رژیم اسرائیل برای مقابله با موج گسترده ای از موشک های نقطه زن حزب الله در آماده باش کامل بسر می برد.

«یوآو لیمور» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گفت: ارزیابی های نشان می دهد که حزب الله از مدتها پیش، توانایی هدف قرار دادن پایگاه های نظامی مختلف را داشته ولی به دنبال یک فرصت خوب برای تحمیل یک خسارت سنگین به اسرائیل بوده است.

«الون بن داوید» تحلیلگر امنیتی و نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز نوشت: اسرائیل می داند که حزب الله به دنبال ترور یک مسئول برجسته است به همین خاطر جلسات هفتگی نهادهای امنیتی در زیرزمین وزارت (جنگ) اسرائیل برگزار می شود.

درباره عملیات زمینی حزب الله نیز گزارش های رژیم اسرائیل نشان می دهد که تل آویو خود را برای درگیری و نفوذ زمینی حزب الله از شمال فلسطین اشغالی آماده می کند و رسانه های صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی رژیم اسرائیل اعلام کرده اند که نگاه ها به زمین است و نه به آسمان و آن ها برای حمله زمینی و سناریوهای غیرقابل پیش بینی آماده می شوند.

دستگاه های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به شدت از آمادگی یگان نخبه «رضوان» حزب الله برای به کنترل درآوردن شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین هراس دارند و برخی از ارزیابی ها از استفاده حزب الله از فرار ساکنان این شهرک ها برای گسترش شبکه تونل های هجومی خود خبر می دهد.

در بخش دریایی نیز نگرانی صهیونیست ها بر امکان و احتمال هدف قرار گرفتن زیرساخت های انرژی رژیم صهیونیستی در دریا و پایگاه های دریایی و شناورها و ناوچه های این رژیم متمرکز است و سران تل آویو نگران تکرار حمله حزب الله به ناوچه «ساعر» در جنگ ۳۳ روزه هستند.

برپایه این گزارش، عملیات انفرادی یا دوجانبه حزب الله و ایران و یا چند جانبه به اهداف رژیم صهیونیستی از دیگر اسرار انتقام قطعی از این رژیم است اما تحلیلگران خطر موشک های حزب الله را به خاطر شمار موشک ها و نزدیکی مسافت از خطر موشک های شلیک شده از خاک ایران بیشتر می دانند.

** پاسخ ایران و گسترش دامنه نگرانی تل آویو به خارج سرزمین های اشغالی

به گفته شبکه المیادین، گزارش ها و پژوهش های رژیم اسرائیل درباره نگرانی دیگر صهیونیست ها نیز از انتقام ایران سخن گفته اند و آن هدف قرار گرفتن مقرهای دیپلماتیک در خارج از فلسطین اشغالی علاوه بر اهداف نظامی در داخل آن است. در این ارزیابی ها نیز از احتمال اقدام انفرادی ایران یا بصورت همزمان و هماهنگ توسط همه هم پیمانان، سخن رفته است.

«سلیمان مسوده» تحلیلگر سیاسی شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» گفت: براساس ارزیابی ها در تل آویو، حمله ایران، اهداف نظامی در تل آویو یا دیگر مناطق را دربرمی گیرد و برخی ارزیابی ها نیز از احتمال پاسخ ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج از اسرائیل (فلسطین اشغالی) خبر می دهد.

هدف قرار گرفتن زیرساخت های غیرنظامی و هدف قرار گرفتن مقامات رژیم اسرائیل در خارج از دیگر نگرانی های رژیم صهیونیستی است و برخی رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع دیپلماتیک این رژیم اعلام کرده اند که اوضاع در زمینه امنیت سفرا بسیار وخیم است و ایرانی ها مایل هستند با هدف قرار دادن سفرا یا مقامات رژیم اسرائیل در خارج، انتقام گرفته و مقابله به مثل کنند.

برخی نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی نیز حمله هماهنگ و همزمان علیه رژیم اسرائیل را وارد دانسته و تلاش آنها برای آمادگی به منظور مقابله با هجوم چندجانبه و از چند جبهه ادامه دارد.

حمله ترکیبی با استفاده از موشک و پهپاد از چند جبهه و برای چند روز متوالی از دیگر نگرانی هایی است که سردرگمی مقامات صهیونیست را عمیق تر کرده است.

به گزارش ایرنا، اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور اخیر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد خود روز به روز افزایش می‌یابد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به خلوتی خیابان‌ها و نگرانی‌هایی که در چهره تک تک صهیونیست‌ها موج می‌زند، آن را شبیه به شرایط دوره کرونا توصیف کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از مختل شدن حرکت گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها و لغو بسیاری از پروازها و سردرگمی مسافران سخن می‌گویند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد به شهادت رسید.

فواد شکر از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان نیز یک روز قبل در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور ترور شد و به شهادت رسید.

در پی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

نظر شما