شناسهٔ خبر: 68138302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

درخواست دمشق از واشنگتن برای خروج از خاک سوریه

دمشق، واشنگتن را به عدم حمایت از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب و خروج فوری از خاک این کشور فرا خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سوریه امروز –شنبه- از ایالات متحده خواست که بمباران مردم سوریه را متوقف کرده، از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت نکند و فورا از خاک سوریه خارج شود.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «هواپیماهای جنگی متعلق به نیروهای آمریکایی با حمایت شبه نظامیان وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) حملات متعددی را در مناطق دیرالزور، الحسکه و قامشلی انجام دادند و غیرنظامیان بی گناهی را که از خانواده هایشان، روستاها و اموال خود دفاع کردند، هدف قرار دادند».

طبق این بیانیه، نیروهای قسد به عنوان مزدور اشغالگران آمریکایی در دیرالزور، الحسکه و قامشلی و سایر روستاهای مناطق شرق و شمال شرق نیز حملات جنایتکارانه ای را علیه مردم سوریه انجام دادند که این حملات وحشیانه منجر به شهادت تعدادی از شهروندان سوری از جمله زنان و کودکان شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «جمهوری عربی سوریه بار دیگر تاکید می کند که اشغال بخشی از خاک سوریه توسط آمریکا به منزله نقض آشکار حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی کشور است و حمایت ایالات متحده از شبه نظامیان جدایی طلب مزدور، ابزاری بی بها برای اجرای طرح های ضد سوری آنان است».

 

 

انتهای پیام/

نظر شما