شناسهٔ خبر: 68138000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه شهرستان مطرح کرد

مهاجرت ۶۵۰ نفر از کوهسرخ طی سال گذشته

امام جمعه کوهسرخ گفت: کاستی‌ها و برخی کمبودها موجب شده که سال گذشته ۶۵۰ نفر از کوهسرخ مهاجرت کنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمود رضایی در گفت و گو با ایسنا با انتقاد از اینکه بسیاری از مطالبات شهرستان کوهسرخ هنوز به نتیجه نرسیده است، افزود: ۶ سال مدام مسائل و مشکلات را تکرار می‌کنیم منتظر عمل و اجرا هستیم.

وی با بیان اینکه هنوز حداقل‌های مسکن ملی در کوهسرخ روی زمین مانده است، گفت: شاید مکانی را برای اجرای پروژه نهضت ملی صاف کرده باشند اما برای فونداسیون، بنا و ایجاد ظرفیت اقامت هنوز حداقل‌ها کمتر از ۱۰ درصد است.

امام جمعه کوهسرخ اظهار کرد: هرچند برخی ادارات مانند برق و شهرداری برای به نتیجه رسیدن پروژه نهضت ملی مسکن کمک‌هایی را داشته‌اند اما مسکنی که باید دست مردم را بگیرد هنوز در این شهرستان تأخیر دارد.

وی از استاندار خراسان رضوی و هیات دولت خواست کاری را که رئیس جمهور شهید در حوزه مسکن برای جوانان شروع کرد را با قوت و قدرت ادامه داده و با اهتمام پیش ببرند.

رضایی همچنین با انتقاد از نبود مدرسه نمونه در این شهرستان گفت: برخی مدارس به خصوص در حوزه مدیران قابل کمبودها و کاستی‌هایی دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از معلمان و مدیران مدارس حتی بومی تقاضا دارند پس از یک سال به شهرهای همجوار بروند، بیان کرد: باید صبر کرد تا وطن را آباد کنیم نه اینکه هرسال ۶۰ نفر از منطقه به شهرستان همجوار بروند.

امام جمعه کوهسرخ با تأکید بر اینکه نباید گذاشت منطقه خالی از جمعیت شود، اظهار کرد: چرا شهرستان همجوار مدرسه داشته باشد ولی ما محروم باشیم، دولت باید عدالت آموزشی را برای مناطق محروم نیز اجرا کند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت حوزه بهداشت و درمان از نبود پزشک متخصص در منطقه خبر داد و گفت: گرچه پزشک عمومی داریم اما گاهی ۳ ساعت زمان می‌برد تا نوبت بیمار برسد.

رضایی آنچه بیان شد را از مهمترین مطالبات شهرستان برشمرد و گفت: مردم کوهسرخ ۲۳۰ شهید دادند یعنی به ازای هر ۱۱۰ نفر یک شهید، حقشان است که از خدمات آموزشی، بهداشتی، راه، جاده و آسفالت مناسب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

نظر شما