شناسهٔ خبر: 68137654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشکل آب شرب بزرگترین روستای تویسرکان برطرف شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از رفع مشکل آب روستای «سید شهاب» از توابع شهرستان تویسرکان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چهار کیلومتر خط پمپاژ و احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ ۵۰ مترمکعبی در این روستا اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این پروژه چهار کیلومتر خط انتقال با لوله‌ی پلی اتیلن ۲۰۰، یک باب ایستگاه پمپاژ با حجم ۵۰ متر مکعب، یک کیلومتر خط برق رسانی به ایستگاه پمپاژ به همراه نصب ترانس و متعلقات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: مهندسی مجدد و نصب ۲ دستگاه پمپ شناور در ۲ حلقه چاه موجود و نصب شناور و تجهیز ایستگاه پمپاژ با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی اکیپ امانی امور آبفای تویسرکان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع ) اجرا و مشکل آب شرب بزرگترین روستای شهرستان تویسرکان برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه، چهار هزار نفر از جمعیت این روستا از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

پروژه های جهاد آبرسانی استان همدان که با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی و شرکت آبفای استان با هدف آبرسانی به ۱۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان در حال انجام است که تاکنون در این راستا به ۶۰ روستا آبرسانی شده است.

استان همدان یک هزار و ۷۲ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد حدود ۸۳۰ روستا از خدمات آبفا بهره مند هستند.

نظر شما