شناسهٔ خبر: 68137403 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

آمادگی وزارت فرهنگ عراق برای امضای برنامه تبادل فرهنگی با ایران

علاء ابو الحسن اسماعیل، مدیرکل روابط فرهنگی بین‌المللی وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق در دیدار با رایزن فرهنگی ایران از آمادگی این وزارتخانه برای امضای برنامه تبادل فرهنگی تهیه شده بین دو کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و علاء ابو الحسن اسماعیل، مدیرکل روابط فرهنگی بین‌المللی وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. 

حجت‌الاسلام اباذری با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده توسط وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق در جریان سفر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بغداد افزود: دیدار امروز ما با توجه به امضاء تفاهمنامه همکاری بین وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق و رئیس سازمان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص تشکیل کمیته اجرایی برای پیگیری مصوبات صورت می‌گیرد.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: هم اکنون رایزنی فرهنگی ایران در بغداد به عنوان مسئول ستاد فرهنگی اربعین در عراق مشغول فراهم‌سازی مقدمات برنامه‌های فرهنگی مراسم اربعین است.

حجت‌الاسلام اباذری از آمادگی ایران برای دعوت از کشور عراق به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و در خصوص تشکیل کمیسیون فرهنگی مشترک بین دو کشور و ضرورت برگزاری جلسات مستمر آن تأکید کرد.

وی با تأکید بر موضوع مهم زیارت و جابجایی بیش از 9 میلیون زائر از دو کشور در ایام مختلف سال بر ضرورت امضای یادداشت تفاهم در خصوص زیارت بین دو کشور تأکید کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان از آمادگی ایران برای کمک به طرف عراقی در خصوص ترمیم آثار و ابنیه تاریخی خصوصا ترمیم طاق کسری خبر داد و گفت: تعدادی از شرکت‌های ایرانی مستعد به وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق معرفی شده‌اند و منتظر پاسخ طرف عراقی هستیم.

همکاری ایران و عراق در حوزه نگهداری، ترمیم و تصحیح نسخ خطی

علاء ابو الحسن اسماعیل، مدیرکل روابط فرهنگی بین‌المللی وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق با بیان اهمیت زیارت اربعین در روابط فرهنگی دو کشور افزود: هم اکنون تمامی برنامه‌های وزارتخانه معطوف به برگزاری مراسم اربعین حسینی است.

اسماعیل اظهار داشت: همکاری در حوزه نگهداری، ترمیم و تصحیح نسخ خطی می‌تواند یکی از حوزه‌های همکاری طرفین باشد.

علاء ابو الحسن اسماعیل از آمادگی این وزارتخانه برای امضای برنامه تبادل فرهنگی تهیه شده بین دو کشور خبر داد.

تمرکز بر 6 حوزه کودک و نوجوان، سینما و تئاتر، کتاب و نشر، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، موضوع مد و لباس و گردشگری از محورهای مورد بحث دو طرف بود که آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما